1 112 läst ·
6 svar
1k läst
6 svar
för varmt varmvatten
Hej
Fick lite klagomål av en hyresgäst idag, varmvattnet blir tokvarmt nu när pelletsen är igång...
Tittade på pannan och jag kunde inte se någon blandningsventil, verkar som om varmvattnet går direkt från min gamla Albin dubbelpanna och ut i ledningarna, det är väl inte så bra...?
Är det "bara" att kapa utgående vv, koppla in blandventilen, dra ett nytt kv rör och koppla in på blandningsventilen?
Fick lite klagomål av en hyresgäst idag, varmvattnet blir tokvarmt nu när pelletsen är igång...
Tittade på pannan och jag kunde inte se någon blandningsventil, verkar som om varmvattnet går direkt från min gamla Albin dubbelpanna och ut i ledningarna, det är väl inte så bra...?
Är det "bara" att kapa utgående vv, koppla in blandventilen, dra ett nytt kv rör och koppla in på blandningsventilen?
Eller så kan du ställa om i blandarna där kan du sätta max mängd varmvatten.
Det bästa är ju att sätta en blandningsventil som du tänkte, då blir ju inte varmvattnet inte 'beroende' av en konstant panntemperatur heller. Ställer du in tempen på en ettgreppsblandare blir det nog för kallt på sommaren (antar här att du kör elvvb eller liknande sommartid med lägre temp).
Precis som du skrev 
Klicka här för att svara