Byggahus.se
Ge mig era bästa och enklaste förslag att göra snygga foder till mina fönster

Det är en 13 mm gipsskiva och +några mm extra för plast, tejp, regel etc som 'sticker ut' lite.
Könns väldigt meckigt att kapa foder och få till snyggt. Ni brukar ha massa bra tips, så hit me
Nån 90° list? Finns så tunna som 15 mm?

Drömmen vore ju en 90° list som är ca 15 mm på ena sidan och ex 50-80 mm på andra sidan för att få en snygg inramning.

Mvh,
Amatören som byggt ett attefallshus med hjälp av Youtube
 
Finns det inte klackfoder i rätt storlek?

Klyv till remsor som är 15mm

Finns det mdf / spånskiva / eller annat som är 15mm tjocka som du kan klyva bitar av?

Beställ foder av ett snickeri i rätt storlekar
 
Gör en smyg av mdf som får råda ut ca 5mm från gipset och dra en liten latex, annars gör du den i liv med väggen och slår ett foder på men då hade det varit bättre med en smyg i trä
Mdf-smyg som sticker ut cirka 5mm från en gipsvägg, med utsikt mot träd genom ett fönster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
zannahh zannahh skrev:
Ge mig era bästa och enklaste förslag att göra snygga foder till mina fönster

Det är en 13 mm gipsskiva och +några mm extra för plast, tejp, regel etc som 'sticker ut' lite.
Könns väldigt meckigt att kapa foder och få till snyggt. Ni brukar ha massa bra tips, så hit me
Nån 90° list? Finns så tunna som 15 mm?

Drömmen vore ju en 90° list som är ca 15 mm på ena sidan och ex 50-80 mm på andra sidan för att få en snygg inramning.

Mvh,
Amatören som byggt ett attefallshus med hjälp av Youtube
Som ovan skrivit så kan nog ett klackfoder funka och sedan en mjukfog in mot fönstret om det skulle bli en glipa.

eventuellt om du ska ha en liten fönsterbänk längst ner så forma och slipa till en planhalvas bit som blir bredare än fönster+foder skruva in i karm och stöt sedan ned fodren mot den.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.