Hej Alla!
Skall flytta min värmepump och skall flytta ut kylmedia i ytterdelen enligt beskrivningar som jag hittat på nätet.
Bland annat så står det att man skall stänga kranar, om ni tittar på bifogad bild så misstänker jag att kranarna sitter bakom täcklocken enligt inringat på bilden, dock så pyser det när jag försöker skruva av locken, så vågade inte fortsätta, någon som har en uppfattning om jag är på rätt väg eller har jag "hittat fel" ?
Skall flytta min värmepump och skall flytta ut kylmedia i ytterdelen enligt beskrivningar som jag hittat på nätet.
Bland annat så står det att man skall stänga kranar, om ni tittar på bifogad bild så misstänker jag att kranarna sitter bakom täcklocken enligt inringat på bilden, dock så pyser det när jag försöker skruva av locken, så vågade inte fortsätta, någon som har en uppfattning om jag är på rätt väg eller har jag "hittat fel" ?
Inget för dig att arbeta med , om du lossar där så kommer det att försvinna köldmedia och ny ska fyllas upp , , kontakta en kylgubbe eller värmepumpsgubbe ( sista gubben är dyrare )
uppge typ fabr på pumpen så vet dom vad som finns i den
Länka till det du hittade på nätet om flyttning
uppge typ fabr på pumpen så vet dom vad som finns i den
Länka till det du hittade på nätet om flyttning
Hej!
Frågande om det fanns ventiler under dessa locken, Kanske är en dålig bild, hade inte tänkt mig att ta av hela kopplingen.....
Jag vet att det försvinner köldmedia om man öppnar på fel ställe därför frågar jag först istället.
http://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php?PHPSESSID=ipgbl6vqqhk3liq84npi70mjp2&topic=8201.0
Frågande om det fanns ventiler under dessa locken, Kanske är en dålig bild, hade inte tänkt mig att ta av hela kopplingen.....
Jag vet att det försvinner köldmedia om man öppnar på fel ställe därför frågar jag först istället.
http://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php?PHPSESSID=ipgbl6vqqhk3liq84npi70mjp2&topic=8201.0
Har för mig att det är under de locken men kolla med manualen om du har den , annars går det att googla fram inst-anvisningar för pumpen , annars är det väl rätt som dom säger i länken ,
och vid nedsugning så hamnar gasen i pumpen , och det blir tomt i innedelen , men glöm inte att täta till ordentligt på rören som går in , vanlig luft är inte bra , det blir oxidation i rören ,
vid montage igen måste det vacumsugas så allt syre försvinner
och vid nedsugning så hamnar gasen i pumpen , och det blir tomt i innedelen , men glöm inte att täta till ordentligt på rören som går in , vanlig luft är inte bra , det blir oxidation i rören ,
vid montage igen måste det vacumsugas så allt syre försvinner
Klicka här för att svara
