Byggahus.se

Fluidmaster, pris

1. M
    Medlem Nivå 17
    Dags att återigen byta inloppsventil i toaletten. Men denna gång så fick jag för mig att kolla pris (köpt från Rinkaby tidigare) för jag råkade googla fram en amerikasnk video om hur man reparerar ventilen. Han sa att han normalt inte gör det, för de kostar 8 dollar. Vet inte om modellerna är exakt lika, men de är samma typ

Bauhaus 520:-
    Rinkaby 428:-
    Amazon.co.uk (UK) 232:-
    Ebay.com (US) 58:-

Inloggade ser högupplösta bilder Logga in
    fluid.jpg

Varför är det på detta viset? Hur se det ut i Danmark/Norge/Finland?

2. anders07
    Medlem · Nivå 15
    Det blir ju frakt på den från eBay också så då är du nog uppe i ett par hundra skulle jag tro och sen tull och moms på det så är det definitivt billigare från England men med frakt där blir det säkert 300 kr.

Jag beställer rätt mycket från England och Tyskland och det fungerar oftast bra men för att spara 100 kr brukar jag inte göra det eftersom om jag skulle behöva skicka tillbaka den är jag redan back på affären.
    Amazon är dock bra eftersom de (oftast) även betalar tillbaka original frakten. Returfrakten får du dock stå för...

3. anders07
    Medlem · Nivå 15
    Och varför de säljer den så billigt på eBay beror förmodligen på att någon köpt upp ett konkurslager, överskottslager, e.dyl. och sen säljer ut dem. I vissa fall är det ju även stulna grejer...

4. M
    Medlem Nivå 17
    150:- för frakten från US + moms/tull (om man inte har tur). Men det som jag reflekterar över är att samma(?) sak kan skilja så mycket i pris mellan olika länder. Att det är halva priset i USA är jag van vid, men en tiondel(nästan)?

5. M
    Medlem Nivå 17
    Nja, nu är du lite väl konspiratorisk. :) Home Depot säljer den för $7.48. De är ju ingen källarfirma direkt! DE säljer även tre-pack för $17...

Inloggade ser högupplösta bilder Logga in
    homedepot.jpg

6. anders07
    Medlem · Nivå 15
    Verkar ju inte så i detta fall men många gånger är det som jag säger... Jag köpte t.ex. själv en Pioneer Receiver från eBay till ett riktigt bra pris. Senare fick jag mail från ebay's fraud department där de bad mig skicka in serienummer på förstärkaren. Jag fick behålla den och hörde sen aldrig något mer av dem...

I fallet toa-flottörer verkar det ju dock som man kan göra ett klipp från USA så passa på att köpa ett tre-pack då så har du till nästa gång!

7. M
    Medlem Nivå 17
    Tog den gyllene medelvägen och beställde från Amazon UK. 540:- inkl frakt för 2 st, med mässingsasnlutning.

8. 1
    Medlem Nivå 2
    biltema art 88300 ,119 kr

9. M
    Medlem Nivå 17
    Säger du nu ja! :)

10. anders07
    Medlem · Nivå 15
    Det går att avbeställa från Amazon så länge de inte skickat det (eller det är via partner)...