103 läst ·
3 svar
103 läst
3 svar
Finns den här nippeln?
Hej, ska byta blandare i kök och på rören har jag klämringar, men på blandaren sitter det vanlig packning. Har en nippel 3/8 hane i båda ändar men den är konad i båda också. Går detta eller ska det vara en nippel med konad ända ned till rören och plan upptill blandaren? Finns det ens såna?
Tack på förhand
Tack på förhand
Det ska vara plan ända mot blandarens packningar.L Lebenman skrev:Hej, ska byta blandare i kök och på rören har jag klämringar, men på blandaren sitter det vanlig packning. Har en nippel 3/8 hane i båda ändar men den är konad i båda också. Går detta eller ska det vara en nippel med konad ända ned till rören och plan upptill blandaren? Finns det ens såna?
Tack på förhand
Lägg upp en bild på befintliga hur kopplingar ser ut!
Ska försöka ta en bild när jag kommer hem. Ja, okej. Problemet är att det är en klämring nedtill så jag skulle haft en dubbel hane 3/8 med kona i ena sidan och plan i den andra för packningenKrilleman skrev:
Det du troligen behöver heter planadapter. En liten runt sak med oring som du petar i konan och som förvandlar den till planande.
Sen har du lekande mutter med packning på blandarens slang antar jag?
Bäst är att hitta planadapter av samma märke som kopplingen även om de oftast passar att blanda.
Sen har du lekande mutter med packning på blandarens slang antar jag?
Bäst är att hitta planadapter av samma märke som kopplingen även om de oftast passar att blanda.
Klicka här för att svara