Någon som har testat norska Fibo Trespos Kitchen Board som skall monteras mellan diskbänk och väggskåpen i köket? Pris? Kvalitet?

Bauhaus säljer dessa men var rät så dyra så kanske därför ingen verkar ha utvärderat dom :)

yuphin skrev:
Någon som har testat norska Fibo Trespos Kitchen Board som skall monteras mellan diskbänk och väggskåpen i köket? Pris? Kvalitet?

Jag har nu monterat Kitchen Board i köket och är väldigt nöjd med resultatet. Jag köpte materialet på Bauhaus och priset var 517 kr per paket. Den totala kostnaden för ca 4 meter vägg blev ungefär 2500 kr inklusive aluminiumlister. Jag uppskattar den effektiva arbetstiden till cirka 3 timmar från start till mål. Själv har jag aldrig satt kakel i kök så jag kan tyvärr inte göra någon jämförelse vare sig det gäller priser eller arbetstid.

Tabbertman , kan du lägga upp några bilder på resultatet. Är nyfiken på hur det ser ut.

/R

Det krävs tydligen något som kallas "URL" för att lägga ut en bild, så jag hänvisar istället till min hemsida där det finns lite bilder att titta på.

http://debess.zoomin.se/A90862

kan man använda fiber trespo för att täcka alla väggar i köket, eller är det tänkt ovanför bänkskiva och spis?
vi har en stuga med ganska mörk stockpanel och nya köket är redan monterad. nu vill vi ha det lite ljusare på alla väggar (jo jag vet att vi borde fixat detta innan köksmonteringen), och då antar jag enklaste lösningen är att måla all panel vitt eller att sätta upp fiber-trespo köksskivor...ska mna börja med renoveringssgips så kan man lika gärna montera ner hela köket igen då det ju behövs både spackling och slipning.
kanske någon har ett annat bra tips också för att snygga till kökets väggar och tak utan att montera bort köket?

• Gilla
Jojje_l
  • Laddar…
yuphin skrev:
kan man använda fiber trespo för att täcka alla väggar i köket, eller är det tänkt ovanför bänkskiva och spis?
Mina föräldrar har det i mellan bänkskiva och överskåp i köket, men också i hela badrummet. Så jag ser ingen anledning att du inte ska kunna ha det vart du vill i köket.

måste man montera dessa med lister på alla sidor eller kan man skruva fast dom direkt i väggen?

tack för tipset!har inte funnits på ikea tidigare, är en nyhet nu..och mycket billigare än Fibre Trespo...så ikeas variant får duga i min kolonistuga...synd att en bara verkar finnas i en färg...

yuphin skrev:
måste man montera dessa med lister på alla sidor eller kan man skruva fast dom direkt i väggen?
det går att montera både med och utan "botten listen" men i hörn behöver man listerna samt på avsluten. det går att limma fast men inget att rekommendera. sen ska man ha "sikaflex" i mellan skivorna.

vet någon om ikeas FASTBO går att förlänga, det ser ut som en skiva.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.