Är det någon här som har koll ifall detta är rätt grejer att köpa för att förlänga fibern och koppla in den direkt i min UDM Pro?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Om det är rätt SFP eller om det ska vara ”1550-Tx/1310-Rx” kan ingen säga säkert.
Du behöver ta ut befintlig SFP och läsa vad det står på den.
Sen är det inte säkert att du behöver köpa en ny SFP utan den du har kan fungera.
Du behöver ta ut befintlig SFP och läsa vad det står på den.
Sen är det inte säkert att du behöver köpa en ny SFP utan den du har kan fungera.
Den andra är nog för CATV, sen hade jag som amatör nog föredragit om det var lindat åt andra hållet så det inte blev så skarp böj för den anslutna fibern.A Andy78 skrev:
Jag vill ha min UDM Pro i ett annat rum och tänkte att jag lika gärna kunde förlänga fibern istället för att försöka mig på att flytta mediakonvertern (Inteno). Anledningen till att jag inte vill dra cat-kabel är för att jag måste gå väldigt nära en kabelstam till min elcentrael, dvs. undvika störningar från elkablarna genom att använda fiber.A Andy78 skrev:
Walle85 skrev:
Jag vill ha min UDM Pro i ett annat rum och tänkte att jag lika gärna kunde förlänga fibern istället för att försöka mig på att flytta mediakonvertern (Inteno). Anledningen till att jag inte vill dra cat-kabel är för att jag måste gå väldigt nära en kabelstam till min elcentrael, dvs. undvika störningar från elkablarna genom att använda fiber.
Intenon du har är det en switch eller router?
Och udm pro är det en router?
Intenon ser ut att vara XG6746A Andy78 skrev:
https://zmarket.se/Content/Images/uploaded/Inteno XG6746 User Guide R2.pdf, det är en VLAN-switch.
UDM PRO, är en router, UniFi Dream Machine Pro.
SC-SC plastic fiber adaptern kommer sitta lite sladdrigt men du har tänkt rätt. Det du beöver är en sådan och en tillräckligt lång SC-SC fiberkabel om du kan återanvända samma sfp-modul. Om inte så behöver du en med samma frekvenser. Köper du en egen sfp-modul så behöver du matcha sfpkontakten med kabeln.