Hallå där!
Jag ska försöka svara dig så gott jag kan i egenskap av festool-återförsäljare.
Som jag har förstått det så ska du kunna köpa vilken festoolmaskin som helst och "prova på" att använda den i 30 dagar. Är du inte nöjd inom de 30 dagarna så får du lämna tillbaks maskinen oavsett vilken anledning du har.
Det är ju rätt så generöst av festool att ha den här nöjd-kund garantin. Det finns ju möjligheter att utnyttja det på fel sätt genom att sätta i system att köpa maskiner och lämna tillbaks men jag tror inte det är så många som har samvete till det.
Jag har aldrig fått tillbaks en maskin enligt 30-dagars regeln. De flesta festoolkunderna vet vad de vill ha och vad maskinerna klarar av.
Däremot är det så att kunden måste vara medlem i Festools medlemsklubb tools for profit för att kunna utnytta 30-dagars pengarna tillbaka garantin.
Jag hoppas att det ger lite klarhet i frågan.
Taget från www.toolsforprofit.se
30 dagar pengarna-tillbaka-garanti
Fördel: Du handlar utan risk och kan kostnadsfritt prova verktyget i 30 dagar.
Så här går det till: När du har köpt ett verktyg från Festool registrerar du det omgående för 1+2-garantin på
www.festool.se. Skulle du inte känna dig nöjd kan du inom 30 dagar från inköpsdatumet återlämna det lätt brukade verktyget i sin kompletta form och enligt seriemässig leveransomfattning samt i originalförpackning.