Hej
Vet inte om jag ska skriva här eller i värmepumpsdelen är det fel får någon moderator gärna flytta.

Har en bergvärmepump, NIBE fighter 1235. Vattenburen värme, gamla radiatorer, ingen golvvärme.

Plötsligt från igår så håller inte system trycket utan det sjunker ner mot 0.75bar (sjunker kanske lägre men inte låtit det göra det) fyllt på upprepade gånger idag och fortsätter att sjunka.

Inte sett något synligt läckage runt något av elementen, inte sett något läckage runt rören i källaren.

Satt en hink vid övertrycksspärren och den har inte löst ut.

Hur ska jag gå vidare?
 
Johnwinroth
Vet att nät mitt expansions kärl paja så att det inte var något mottryck i luftbälgen i den så svajade trycket med temperaturen i systemet.
Inte så insatt i BV pumpar, utan jag kör själv med pellets där det svajade undefär som du säger mellan brännarens drift cykler
 
Johnwinroth Johnwinroth skrev:
Vet att nät mitt expansions kärl paja så att det inte var något mottryck i luftbälgen i den så svajade trycket med temperaturen i systemet.
Inte så insatt i BV pumpar, utan jag kör själv med pellets där det svajade undefär som du säger mellan brännarens drift cykler
Ja, har precis stått och glott på expansionskärlet. Tror att jag tillslut fått in mer luft i bälgen (ventilen kärvade)
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.