1 231 läst ·
3 svar
1k läst
3 svar
Felaktig spolning?
Hade besök av en spolare som skulle släppa en propp i utgående huvudstam i källaren och underhållsspola från bottenvåningen också.
Han satte igång att underhållsspola från toaletten på bottenvångingen innan proppen var löst och den släppte inte förrän han gått vidare och spolade ifrån köket. Det utgående röret har en liten läcka där vatten sipprar ut vid övertryck vilket det gjorde när han spolade + att det kanske fanns någon liten passage genom proppen.
Men jag undrar ändå om röret från toaletten verkligen kan ha blivit rent när han underhållsspolade innan proppen var släppt? Man vill väl ha ett bra flöde så att skiten åker med ut?
Han satte igång att underhållsspola från toaletten på bottenvångingen innan proppen var löst och den släppte inte förrän han gått vidare och spolade ifrån köket. Det utgående röret har en liten läcka där vatten sipprar ut vid övertryck vilket det gjorde när han spolade + att det kanske fanns någon liten passage genom proppen.
Men jag undrar ändå om röret från toaletten verkligen kan ha blivit rent när han underhållsspolade innan proppen var släppt? Man vill väl ha ett bra flöde så att skiten åker med ut?
Bästa sättet att spola avloppsrör är att mata in slangen ”från gatan” in mot där avloppen börjar. Anledningen är att den skit som lossnar åker ut direkt istället för att bli stående.
Jag hade spolat bort stoppet först för att därefter underhållsspola.
Jag hade spolat bort stoppet först för att därefter underhållsspola.
Klicka här för att svara