Snailman
Medlem
· Västra Götaland
· 5 586 inlägg
Snailman
Medlem
- Västra Götaland
- 5 586 inlägg
Behöver några plastfästen för att fixera själva pexröret det kommer ur golvet så det behöver fixeras där man ska ansluta till kökskranens ledningar (enligt säker vatten)
finns två olika fästen att välja på (hos Rinkaby)
Purus Flexiklamma
http://www.rinkabyror.se/artikel/purus-flexiklamma-enkel-10-16-vit/
eller
Rörhållare
http://www.rinkabyror.se/artikel/rorhallare-d-14-15/
vet inte vilken jag ska välja, nån som testat?
finns två olika fästen att välja på (hos Rinkaby)
Purus Flexiklamma
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
http://www.rinkabyror.se/artikel/purus-flexiklamma-enkel-10-16-vit/
eller
Rörhållare
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
http://www.rinkabyror.se/artikel/rorhallare-d-14-15/
vet inte vilken jag ska välja, nån som testat?
Snailman
Medlem
· Västra Götaland
· 5 586 inlägg
Snailman
Medlem
- Västra Götaland
- 5 586 inlägg
Jag tror det duger, man behöver inte fixera rören ytterligare om de tex kommer ut ur en väggdosa, och kranslangarna ansluts där.
Jag är mest ute efter hur rörmokarna brukar göra. Och om möjligt göra så.
Jag är mest ute efter hur rörmokarna brukar göra. Och om möjligt göra så.
Snailman
Medlem
· Västra Götaland
· 5 586 inlägg
Snailman
Medlem
- Västra Götaland
- 5 586 inlägg
Jo, det var väl det jag var orolig för, visste inte ens att det fanns rörhållare för än rinkabykillen kom med dem, hade förväntat mig klämmorna, ska byta ut dem nästa gång jag är där.corre skrev:
Pex fäster jag alltid med 22mm klamma av typen "skruvlock", alltså där skruven går igenom locket. Dessa passar på både själva slangen men även över skyddsröret.
http://www.faluplast.com/sv/rorklammer/rorklammarsk-381105518-22mmcc-40mm-cv-20__1204
http://www.faluplast.com/sv/rorklammer/rorklammarsk-381105518-22mmcc-40mm-cv-20__1204
Snailman
Medlem
· Västra Götaland
· 5 586 inlägg
Snailman
Medlem
- Västra Götaland
- 5 586 inlägg
Får försöka skaffa sådana, bytte till purus flexiklämma, de var ännu sämre, är bara fjuttiga plastnobbar som håller ihop de två delarna. Får lämna tillbaka dem nästa gång.krilleman_215 skrev:
http://www.sigro.se/sv/faestdetaljer-roer/falu-roerklamma-enkel-15-22-mm-vit.php
Sigro säljer såna.
Redigerat:
Klicka här för att svara