Jag målade mina svarta betongpannor för ca 2 år sedan med Hagmans takpannefärg. Jag la bara ett lager och lite för tunt. Till våren skulle jag behöva bättringsmåla med ett nytt lager. Först tittade jag på de lite mer avancerade modellerna som suger direkt ur färgburken men då springer tusenlapparna iväg. VIlken enklare modell kan tänkas hantera bättringsmålningen? Någon som testat?

Vet att många båtägare målat sina skutor och fått gott resultat med färgspruta från Biltema. Minns inte vilken modell men det var ingen dyr variant. Om du vill kan jag leta lite i den båtgrupp jag är med i.

Hyra ?

nae inte hyra, hade velat köpa.
Robert63, kolla gärna!

Rolle85 skrev:
Har de använt lackfärg menar du? Det måste vara en spruta som kan hantera typ fasadfärg.
Jag kollade på denna men hon som jobbade där visste inte om den kan hantera vattenbaserad fasad eller takfärg?
[länk]
Ja, lackfärger. Står att den klarar väggfärger, precis som det står om den du länkade till. Viss prisskillnad, den från Biltema skulle man i princip kunna kasta efter förrättat värv. Kolla med dom, funkar gör den i vart fall.

MEn när de skriver väggfärg tror jag de menar vattenbaserad inomhusväggfärg, fasadfärg utomhus är ju tjockare och med andra tillsatser.

• Gilla
Mackelo74
  • Laddar…
Funkar möjligtvis dugligt till lackfärger (skulle inte tro ens det iofs) men knappast till tak, det är alldeles för stora ytor för den lilla plutten. Sen kör man väl air less dessutom annars flyger ju bara färgdimman all världens väg vid minsta vindpust.

Stefan N skrev:
Funkar möjligtvis dugligt till lackfärger (skulle inte tro ens det iofs) men knappast till tak, det är alldeles för stora ytor för den lilla plutten. Sen kör man väl air less dessutom annars flyger ju bara färgdimman all världens väg vid minsta vindpust.
Den har hyllats lite för mycket bland 27000 medlemmar för att jag ska tro att du har rätt i det. Men skit samma, den kanske inte funkar till tak i vart fall.

Beror ju iofs på vad man jämför med (och vilka krav man har), en annan spruta av samma typ så är den säkert minst lika bra men mot en riktig lackspruta som används vid billack så har den inte en chans.

ingen som testat typ wagner 690 med fasadfärg?

Stefan N skrev:
Beror ju iofs på vad man jämför med (och vilka krav man har), en annan spruta av samma typ så är den säkert minst lika bra men mot en riktig lackspruta som används vid billack så har den inte en chans.
Vad duktig du är.

Jahapp, nu har jag pratat med Wagner support. De sa iaf att Wagner 990 och 950 Flexio skulle kunna hantera Hagmans takpannefärg.
hej hopp

Denna blev det. Den kan både använda tank som man ansluter direkt på "pistolen" eller så kan man låta den suga direkt ur en färgburk via en 7,5 meter lång slang.
Wagner Universal Sprayer W 990 FLEXiO målningsspruta i förpackning på butikshylla.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.