Bor i ett souterränghus där jag tänkte spackla några väggar i nederdelen. Tre av fyra väggar är innerväggar och alla är över markplan ska tilläggas.

Jag har varit lite fundersam över om jag ska ta bort färgen på väggen men efter att ha provat spackla på två av väggarna med gott resultat började jag på den tredje.

Kort efter att jag lagt på ett lager spackel ser jag hur det reser sig och blir en stor bubbla. Resultatet är att jag kan dra bort färgen under som löv där jag spacklat.

Vägg i souterränghus med delvis avlägsnad färg och pålagt spackel ovanför radiatorer och rörsystem.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hand drar av spackel som bildat bubbla och visar gammal färg som flagnar på vägg.
Skapa konto

En gång i tiden stod det en oljepanna här som blev riktigt varm. Kan det vara det som är orsaken till att färgen släpper när jag spacklar och vad är lämpligast att göra, slipa bort allt dra på primer och spackla eller ska jag göra något annat?

Hej. Så här blir det när man inte grundar innan man målar med en glansig färg. Värmen från pannan har också gjort underlaget torrt och poröst. Skrapa bort all färg, slipa av väggen med grovt sanpapper för att få bort det porösaste, sen spackla. Mvh

• Gilla
Ormriauga
  • Laddar…
M Micke R. skrev:
Hej. Mvh
Tackar!

Där jag började spackla har det inte hänt något kan tilläggas. Nu har jag inte slipat ännu, men det vore konstigt om allt släppte.
Vägg i rum som delvis är spacklad, med synliga spackelskikt och outslipade ytor, nära ett eluttag.
Skapa konto

Hej. Bara där färgen släper behöver du skrapa rent. Mvh

• Gilla
Ormriauga
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.