Hej!

Jag har försökt få denna koppling tät men lyckas inte alldeles, försök flera omgångar och som bäst droppar det nån gång i minuten. Har jag missat något? Ska jag ha annat material?
Hand håller en ej monterad koppling med en vattenslang och gängade metallbackar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Lin och locherpasta.

• Gilla
pr95
  • Laddar…
Kanske ska pröva det, är nytt för mig bara använt tejp tidigare. Någon länk till en bra guide över hur man ska göra?

Krilleman
  • Gilla
MagHam
  • Laddar…
Borde det inte ha följt med en sån här till diskmaskinen?

Gängad anslutningskoppling av plast för diskmaskin.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Krilleman
Olskar kanske har köpt en begagnad maskin?

Men likvärdig i plast brukar ju följa med! :thumbup:

Bauhaus eller hornbach brukar sälja lin och pasta, typ 59kr för ett kitt. Jag har själv börjat använda det och det är helt grymt bra.

tre-fyra varv med gängtejp sen är det klart

sblixten skrev:
Med denna blir det mesta tätt:
[länk]
Bortkastade pengar rätt koppling kostar hälften.

Krilleman
Som redan nämts är inte gängan på blandaren tilltänkt för gängtätning då den är för kort.

Köp korrekt bussning enligt min tidigare länk.

Kemisk gängtätning är inte det första valet. Lin är bättre när det gäller traditionell gängtätning. Undvik!

krilleman_215 skrev:
Kemisk gängtätning är inte det första valet. Lin är bättre när det gäller traditionell gängtätning. Undvik!
Det där får du gärna utveckla.
Jag hade en kollega som varit i branschen i 10 år(värmeverk dock) och sa att den kemiska gängtätningen är överlägsen och det är också min erfarenhet som amatör. Jag hade ett gammalt element jag inte kunde få tätt i anslutningen, men med denna tätning fungerade det. Dessutom behöver man inte dra åt det, så om saker skall komma i rätt vinkel så tycker jag också det är överlägset.
Vad är det som är så bra med lin förutom priset?

Att det börjar inte läcka av lite rörelse.

krilleman_215 skrev:
Ännu bättre (för gängan på blandaren är så kort) är att använda en bussning med packning på invändiga gängan. Det är alltså en slät ansats i botten invändigt i slutet på gängan där packningen ligger an.

:thumbup:

[länk]

Tex 66:- här:
[länk]
Den gjorde susen, tack för alla svar :)

• Gilla
Chrissofsweden
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.