1 781 läst ·
6 svar
2k läst
6 svar
Får ej ur luften
Hej !
Snart blir jag tokig, hjälp mig innan det tack
.
Jag har luft i mitt system som jag inte får ut hur jag än gör. 2 element på nedrevåning porlar det lite från, eller typ knäpper från radiatorvreden. När man spolar varmt i kranen så porlar det på mycket.
Har stängt av cirk pump och gått igenom alla element men får bara vatten. Alla element är varma upptill, har jag för lite vatten i systemet eller vad?
65grader 0,5 bar
84grader 1 bar
Förtryck har jag inte kollat men har för mig att det var 0,3 vid kall panna
Fungerande exp kärl, kommer bara luft när man pyser
Tacksam för hjälp!
Snart blir jag tokig, hjälp mig innan det tack
Jag har luft i mitt system som jag inte får ut hur jag än gör. 2 element på nedrevåning porlar det lite från, eller typ knäpper från radiatorvreden. När man spolar varmt i kranen så porlar det på mycket.
Har stängt av cirk pump och gått igenom alla element men får bara vatten. Alla element är varma upptill, har jag för lite vatten i systemet eller vad?
65grader 0,5 bar
84grader 1 bar
Förtryck har jag inte kollat men har för mig att det var 0,3 vid kall panna
Fungerande exp kärl, kommer bara luft när man pyser
Tacksam för hjälp!
Redigerat:
Medlem
· Norrbottens Län
· 16 inlägg
Har du motionerat piggen som sitter innanför termostaten på röret till elementet?
Piggarna motioneras, drar jag ner till 0 så stryper jag flödet och det slutar att porla.
Duschar någon och använder då varmvatten så låter det mycket i 2 element närmast pannan, alltså dom som jag har problem idag. Har luftat och luftat men kommer alltid bara vatten.
Får aldrig tag på luften i mitt system..
Duschar någon och använder då varmvatten så låter det mycket i 2 element närmast pannan, alltså dom som jag har problem idag. Har luftat och luftat men kommer alltid bara vatten.
Får aldrig tag på luften i mitt system..
Men hey, här måste vi ha en felkoppling så det heter duga i så fall.
I din dusch har du ju tappvatten, i dina element har du syredött vatten, två helt separerade system.
Om det porlar i elementen så skulle ju panntrycket sjunka om du duschar om det är felkopplat, men det låter så otroligt...
I din dusch har du ju tappvatten, i dina element har du syredött vatten, två helt separerade system.
Om det porlar i elementen så skulle ju panntrycket sjunka om du duschar om det är felkopplat, men det låter så otroligt...
Tror inte det är felkopplat, då borde flera element vara berörda. Dom 2 element i badrummet låter inte ett skvatt som då borde vara närmaste källan för felkoppling där vi använder mest varmt vatten.
När panntempen sjunker ner mot 67grader hör jag det som mest alltså när systemet börjar bli kallt, kan det vara så att när vattnet "krymper" så bildas det mer utrymme i systemet? Mer vatten i systemet?
När panntempen sjunker ner mot 67grader hör jag det som mest alltså när systemet börjar bli kallt, kan det vara så att när vattnet "krymper" så bildas det mer utrymme i systemet? Mer vatten i systemet?
Klicka här för att svara