800 läst ·
2 svar
800 läst
2 svar
expansion/ångblås
En liten fundering.
Kopplar in vedpanna/ tankar osv.
Har valt varm expansion till öppet kärl som står på vinden.
Har kopplat detta från botten på kärl i det närmaste rakt ner till toppen av panna med 28 mm koppar.
Bör jag ha ett separat ångblåsrör parallellt med detta för att slippa syresättning vid kok samt ansluta det där det idag sitter en säkerhetsventil (också panntopp).
Tänkte oxå avlufta tankarna mot röret till expansionskärl, men bör jag istället dra ett ångblås för mer fri väg samt även avlufta till det istället
Kopplar in vedpanna/ tankar osv.
Har valt varm expansion till öppet kärl som står på vinden.
Har kopplat detta från botten på kärl i det närmaste rakt ner till toppen av panna med 28 mm koppar.
Bör jag ha ett separat ångblåsrör parallellt med detta för att slippa syresättning vid kok samt ansluta det där det idag sitter en säkerhetsventil (också panntopp).
Tänkte oxå avlufta tankarna mot röret till expansionskärl, men bör jag istället dra ett ångblås för mer fri väg samt även avlufta till det istället
Ja men visst! Självklart ska de va så
Jo jag har alla möjligheter att koppla på det viset och så får det bli.
Hur står det till med koppar till mässing mot rostfritt. nån nippel emellan eller bara å koppla ihop
Jo jag har alla möjligheter att koppla på det viset och så får det bli.
Hur står det till med koppar till mässing mot rostfritt. nån nippel emellan eller bara å koppla ihop
Klicka här för att svara
