Jag kan tyvärr inte röra termostaten på sidan. Det är bara ett gammal vred och vi rör aldrig dem för då börjar det läcka.J Jaif skrev:
Men röret in är varmt och överkanten på elementet men sen är hela elementet kallt.
Får prova lyfta men tror inte detr så längesen det gjordes.
Medlem
· Västra Götaland
· 3 536 inlägg
Lufta gör man via luftningsnippeln, så du behöver inte röra vred/termostat.
Innanför muttern finns ett utrymme och där är det plats för ett tätband som är lindat kran axeln( palmetto hette det för ) En del tvinnar lin till ett snöre ( lite tjockt ) och lindar på axeln, när muttern dras till så kläms det till mot axeln och tätar. Går bra att lossa kupolmutter, ta bort vredet, lossa hela inre muttern ( kan komma lite vatten ) vill du vara mer säker så tappar du ner systemet till noll.
Det läcker ju inte om du inte rör. Men pillar någon så kan det komma några droppar.R Runnis skrev:

