2 441 läst ·
10 svar
2k läst
10 svar
Emmabodaspisen
Någon som har erfarenhet och/eller köpt insats av Emmabodaspisen? Har det fungerat bra? Var allt smidigt osv?
Bra fråga. Leverans i mars uteblev pga sjukdom hos leverantören. Nytt leverans-/installationsdatum har blivit framflyttat två gånger. Det senaste beskedet var att leverans skulle ske förra veckan. Av oklar anledning blev det dock blev det inte så. Jag hoppas jag får anledning att återkomma med mer positivt besked löpet av veckanY Yrsa60 skrev:
Har det hänt något på eldstadsfronten ?P Peggis skrev:Bra fråga. Leverans i mars uteblev pga sjukdom hos leverantören. Nytt leverans-/installationsdatum har blivit framflyttat två gånger. Det senaste beskedet var att leverans skulle ske förra veckan. Av oklar anledning blev det dock blev det inte så. Jag hoppas jag får anledning att återkomma med mer positivt besked löpet av veckan
Y Yrsa60 skrev:
Ännu inget hänt?P Peggis skrev:Bra fråga. Leverans i mars uteblev pga sjukdom hos leverantören. Nytt leverans-/installationsdatum har blivit framflyttat två gånger. Det senaste beskedet var att leverans skulle ske förra veckan. Av oklar anledning blev det dock blev det inte så. Jag hoppas jag får anledning att återkomma med mer positivt besked löpet av veckan
HejY Yrsa60 skrev:
Jo insatserna levererades och monterades veckan efter. Jag hade tänkt återkomma med ett utförligt inlägg om mina erfarenheter av dem, men tyvärr inträffade en tråkig sak som gjorde att jag inte kunde elda mer. Vid besiktning före montage upptäckes en skada i infästningen av spjället i rökkanalen på den ena spisen. En reparation företogs i samband med spiskassettsmontage. Tyvärr blev denna reparation inte lyckad. Efter att ha eldat i kaminen ett par gånger gick spjället, som var av typen vridspjäll, sönder. En större reparation av spjället måste nu företas innan den går att elda i. Eventuellt måste det bytas ut. Tre gånger hann jag elda i spisen innan haveriet, men jag vill nog vänta med ett uttalande före jag har fått eldat lite mer. Eldaren behöver få lite bättre rutin och kassetten behöver bli ineldad. Hoppas på din förståelse.
Anledningen till att jag inte eldat i den andra kassetten är att jag inte blev färdig med installationen av varvtalsregulatorn till fläkten innan jag reste på jobb. Jobbet är också anledningen till att spjället inte har reparerats ännu. Återigen ber jag om tålamod. Jag KOMMER att återkomma när allt blir i ordning. Detta kan dock inte ske förrän jag är tillbaka från jobb.
Produkter som diskuteras: "fläkten"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Oj oj. Vilken otur med spjället. Ser fram mot att höra vidare. Med vänlig hälsning, YrsaP Peggis skrev:Hej
Jo insatserna levererades och monterades veckan efter. Jag hade tänkt återkomma med ett utförligt inlägg om mina erfarenheter av dem, men tyvärr inträffade en tråkig sak som gjorde att jag inte kunde elda mer. Vid besiktning före montage upptäckes en skada i infästningen av spjället i rökkanalen på den ena spisen. En reparation företogs i samband med spiskassettsmontage. Tyvärr blev denna reparation inte lyckad. Efter att ha eldat i kaminen ett par gånger gick spjället, som var av typen vridspjäll, sönder. En större reparation av spjället måste nu företas innan den går att elda i. Eventuellt måste det bytas ut. Tre gånger hann jag elda i spisen innan haveriet, men jag vill nog vänta med ett uttalande före jag har fått eldat lite mer. Eldaren behöver få lite bättre rutin och kassetten behöver bli ineldad. Hoppas på din förståelse.
Anledningen till att jag inte eldat i den andra kassetten är att jag inte blev färdig med installationen av varvtalsregulatorn till fläkten innan jag reste på jobb. Jobbet är också anledningen till att spjället har reparerats ännu. Återigen ber jag om tålamod. Jag KOMMER att återkomma när allt blir i ordning. Detta kan dock inte ske förrän jag är tillbaka från jobb.
P Peggis skrev:Bra fråga. Leverans i mars uteblev pga sjukdom hos leverantören. Nytt leverans-/installationsdatum har blivit framflyttat två gånger. Det senaste beskedet var att leverans skulle ske förra veckan. Av oklar anledning blev det dock blev det inte så. Jag hoppas jag får anledning att återkomma med mer positivt besked löpet av veckan
Tänkte höra hur det gått för dig med dina spisar från EmmabodaspisenP Peggis skrev:Hej
Jo insatserna levererades och monterades veckan efter. Jag hade tänkt återkomma med ett utförligt inlägg om mina erfarenheter av dem, men tyvärr inträffade en tråkig sak som gjorde att jag inte kunde elda mer. Vid besiktning före montage upptäckes en skada i infästningen av spjället i rökkanalen på den ena spisen. En reparation företogs i samband med spiskassettsmontage. Tyvärr blev denna reparation inte lyckad. Efter att ha eldat i kaminen ett par gånger gick spjället, som var av typen vridspjäll, sönder. En större reparation av spjället måste nu företas innan den går att elda i. Eventuellt måste det bytas ut. Tre gånger hann jag elda i spisen innan haveriet, men jag vill nog vänta med ett uttalande före jag har fått eldat lite mer. Eldaren behöver få lite bättre rutin och kassetten behöver bli ineldad. Hoppas på din förståelse.
Anledningen till att jag inte eldat i den andra kassetten är att jag inte blev färdig med installationen av varvtalsregulatorn till fläkten innan jag reste på jobb. Jobbet är också anledningen till att spjället inte har reparerats ännu. Återigen ber jag om tålamod. Jag KOMMER att återkomma när allt blir i ordning. Detta kan dock inte ske förrän jag är tillbaka från jobb.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden