Jag ska bygga ett elementskydd som på bilden. Jag funderar på om det funkar att limma+spika med spikpistol för att sammanfoga stommen? Vissa delar tänker jag plugga där det inte går att spika. Den stora frågan är ribborna. Går det att skråspika med spikpistol plus limma? Eller behöver jag plugga alla ribbor? Andra lösningar?

Tacksam för tips!

• Vit radiatorinklädnad med växter och lampor vid fönster, vit pall och rutigt golv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
En variant är att du limmar två korta mellan varje par långa ribbor, dvs att hålen utgörs av utrymmet mellan de övre och undre korta ribborna. Då borde det räcka med enbart lim.

• Gilla
jonas_a
  • Laddar…
Gör (såga, fräs, hyvla, snida) ett spår typ 5mm brett i liggarna över gallret. Gör sedan tappar/fals på spjälorna som passar i spåret och håller yttersidan i samma plan som liggarnas framsida. Sätt i små distansblock i spåret mellan spjälorna.

PS. tänk på att bygget kommer försämra radiatorns värmeutbyte med rummet samtidigt som det höjer temperaturen precis på insidan av väggen så att du får mer värmeförluster genom väggen.

• Gilla
jonas_a
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.