Jag har elvärme med vattenburen el. Elementen är skållheta, en elektriker var här och bytte termostaten och det blir inte bättre. Det är värme på elementen hela tiden oavsett vad termostaten står på.
Vad kan det vara för fel? Behöver jag en Elektriker eller VVSare?
 
Som jag tolkar det så har du en panna med elpatron eller någon annan typ av värmeväxlare?
Termostaten skall ju styra ström till värmepatronen och det brukar gå via en kontaktor och termostaten sköter tillslag/frånslag av kontaktor, du borde höra om kontaktorn arbetar när du manövrerar skalan på termostaten.
Så var det i alla fall på den panna vi hade i vårt förra hus.
 
Vad är det för panna? Har den inbyggd varmvattenberedare och shuntar ut värmen så kan det vara shunten eller styrningen av den som felar.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.