Ohh, julafton kom tidigt i år... Leverans från det andra stora landet i väst.

Smarriga verktyg till mig =D Dags att börja göra duvstjärtar
2mq6ec9.jpg

Passade på att beställa 6 x gångjärn och 2 x kullås till skåpprojektet
2llymvm.jpg

Beställde kl 10:20 18 augusti, levererat till hem till dörren kl 14:14 den 21 augusti. Dyr frakt visserligen men det hade kostat lika mycket att vänta 10 veckor på båtfrakt... Galet att det kan gå så fort.
 
Ser mkt spännande ut! Exakt vad är det du har köpt? Är speciellt nyfiken på din marking knife. Är det av typen som är helt platt på baksidan, och med dubbla eggar på framsidan (tycker det ser ut så)? märke? lite närbilden på den? Jag går i tankarna på att köpa en likadan, fast samtidigt är jag rätt sugen på att slipa om något gammalt EA berg-stämjärn på Tormeken till en marking knife - får se hur det slutar.
 
Daniel_N skrev:
Är speciellt nyfiken på din marking knife. Är det av typen som är helt platt på baksidan, och med dubbla eggar på framsidan (tycker det ser ut så)? märke? lite närbilden på den? Jag går i tankarna på att köpa en likadan, fast samtidigt är jag rätt sugen på att slipa om något gammalt EA berg-stämjärn på Tormeken till en marking knife - får se hur det slutar.
Jag la upp en bild på några av mina knivar i verktygsformet, däribland en veritas. En kanonbra kniv!
/B
 
Daniel_N skrev:
Ser mkt spännande ut! Exakt vad är det du har köpt? Är speciellt nyfiken på din marking knife. Är det av typen som är helt platt på baksidan, och med dubbla eggar på framsidan (tycker det ser ut så)? märke? lite närbilden på den? Jag går i tankarna på att köpa en likadan, fast samtidigt är jag rätt sugen på att slipa om något gammalt EA berg-stämjärn på Tormeken till en marking knife - får se hur det slutar.
I ordning: sinkmall, sågar, stämjärn och märkkniv.

Det är lätt att göra av med mycket pengar :-P Det blev en del annat smått och gott också... En riktig provkörning får vänta till nästa helg iaf när jag har tillgång till ordentlig arbetsbänk och grejer.

Jag gissar att det blir en bra märkkniv av ett stämjärn. Kanske att man får fila lite på skaftet så man får ett skönt penngrepp.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.