Fråga.

jag hade nästan 7000 från mitt kommunala elbolag (el,vatten, avfall i mars (februaris elräkning. Och tänkte fråga vad de kan vara eller om de är normalt? Låg på 5600 i april (mars förbrukning) bor i Stockholm i 140kvm 70tals radhus. Huset har direktverkande el men jag har en luftvärmepump på nerevåningen i hallen dock ganska mycket väggar så kanske dålig spridning.

men är det inte ganska dyr trots en kall februari?

Jag har ett sparad men ser att de inte stuckit iväg sen jag skaffa de utan de tycks ha ökat räkningen med typ 200-300 kr.

huset är tilläggsisolerat tror jag och nya fönster,

visst är det något som måste läcka för de kan väl inte vara hushållselen

Du skriver bara hur mycket räkningen var på men hur många kWh gjorde du av med?
Troligtvis har du gjort av med mycket el men det kan också vara så att du inte gjort ett aktivt val angående avtal och hamnat på ett tillsvidareavtal som är betydligt dyrare.

H
V VetarN skrev:
Fråga.

jag hade nästan 7000 från mitt kommunala elbolag (el,vatten, avfall i mars (februaris elräkning. Och tänkte fråga vad de kan vara eller om de är normalt? Låg på 5600 i april (mars förbrukning) bor i Stockholm i 140kvm 70tals radhus. Huset har direktverkande el men jag har en luftvärmepump på nerevåningen i hallen dock ganska mycket väggar så kanske dålig spridning.

men är det inte ganska dyr trots en kall februari?

Jag har ett sparad men ser att de inte stuckit iväg sen jag skaffa de utan de tycks ha ökat räkningen med typ 200-300 kr.

huset är tilläggsisolerat tror jag och nya fönster,

visst är det något som måste läcka för de kan väl inte vara hushållselen
Misstänker du menar spabad.
När skaffade du det?
Troligt under sommaren, då är det inte så dyrt att värma.

mitt bad drar kanske 1000-1500 i månaden när det är kallt men drar lite på sommaren.
Slår jag ut det på ett år så kanske jag är på 5-600 i månaden.

sen är det kallare så ju mer drar det.
Badar du mycket när det är kallt?

ligget på 5-6000 i el nu i vinter per månad men jag har ström på flera platser.
Sista räkningen jag fick var på 3800 för mars.

B Zlade skrev:
Du skriver bara hur mycket räkningen var på men hur många kWh gjorde du av med?
Troligtvis har du gjort av med mycket el men det kan också vara så att du inte gjort ett aktivt val angående avtal och hamnat på ett tillsvidareavtal som är betydligt dyrare.
tack men kollade det o de va inte så dyrkan kollaexakt kWh

men man ser här 4114 kWh

• Diagram som visar elförbrukning i kWh från september 2020 till mars 2021, med topp på 4114 kWh.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
H Hallerudsbo skrev:
Misstänker du menar spabad.
När skaffade du det?
Troligt under sommaren, då är det inte så dyrt att värma.

mitt bad drar kanske 1000-1500 i månaden när det är kallt men drar lite på sommaren.
Slår jag ut det på ett år så kanske jag är på 5-600 i månaden.

sen är det kallare så ju mer drar det.
Badar du mycket när det är kallt?

ligget på 5-6000 i el nu i vinter per månad men jag har ström på flera platser.
Sista räkningen jag fick var på 3800 för mars.
badar inget i februari typ. 3 gånger Max men de e klart enda skillnaden o sen har vi badat en del i badkar. Men man kanske borde mäta spabadet?

H
Ja det drar mer under vintern.
Sen beror det på om du köpte första bästa ( billigast) eller om du har ett dyrare med mer isolation.
Men med den förbrukningen så är det ingen ovanlig faktura.

H Hallerudsbo skrev:
Ja det drar mer under vintern.
Sen beror det på om du köpte första bästa ( billigast) eller om du har ett dyrare med mer isolation.
Men med den förbrukningen så är det ingen ovanlig faktura.
ok, kändes bara extremt dyrt men har ett bad som e ”bra” d1 breeze så inget billigt tror jag man skulle kalla de

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.