Afton
Har en drös med VHS-band liggandes som jag vill digitalisera. Efter att ha testat allehanda direkt-till-datorn-grejjor (http://www.byggahus.se/forum/teknik/134610-kopiera-vhs-till-pc-dvd.html) ger jag nu upp. Undermålig avspelningskvalitet alt. mediokra programvaror alt. funkar inte med Win 7 64b. Eftersom jag har en VHS-spelare tänkte jag helt enkelt införskaffa lämplig DVD-inspelare så att jag kan få ner det till datorn via skiva eller USB - eller helt enkelt bara skiva och låta det förbli därvid.

Har inte tänkt att lägga en förmögenhet på maskinen då jag redan har en bra DVD-spelare och normalt sett inte har behov att spela in från TV. Den riktiga investeringen kommer senare, när jag ska bygga upp mediarummet i nya källaren. Senare...

Oavsett detta, det är ju några kronor som ska spenderas så vad ska man tänka på, några do's och don't's, must have's eller helt enkelt tips på maskin?
 
Jag köpte en LG nånting med hårddisk och förde över mina vhs till.Kanske över din budget med hårddisk men fördelen är att man kan redigera en del
 
Hmmm, nu avslöjar jag min okunskap... Kan du redigera den inspelade videon på DVDns hårddisk? Hurdå?
 
Jag har en LG dvd hdd linspelare. när man väl har spelat in materialet kan man klippa bort men mer än så kan man inte... Förövrigt skulle jag inte! med stort INTE! rekommendera LG har bra varit strullig och slutade att använda den...

Man borde kunna få tag på någon gammal billig VHS till DVD i ett för dessa hade analoga tv mottagare som inte fungerar idag... där kan man inte redigera men klart användar vänligt då det är lite old school du vet 1... 2... 3... trycker play på den ena och record på den andra

Brukar ifs vara "en" gemensam knapp man bara trycker på idag... så kör den över filmen på dvd skiva
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.