Hej

Håller på att planera larminstallation i nybygge.
Om man vill dubbelbalansera en infälld magnetkontakt, var skall detta göras?
Behöver den vara tillgänglig ifall det blir fel eller behöver servas i framtiden?

Har man en vind så är väl det där man gör detta men saknas det så blir det inbyggt och inte så lätt att komma åt.

Tacksam för svar
/ariad
 
Man brukar försöka hålla sig så nära detektorn som möjligt, så antingen i borrhålet som detektorn skruvas in i eller där du kopplar ihop detektorn med tåtarna till centralen.

Lycka till...

Edit:
Alltid bra att kunna komma åt i framtiden vid eventuell felsökning.
 
Tack för ditt svar :)

Då kontakterna har en sladd på 3 meter så blir nog motstånden inte i borrhålet.

Om någon har bilder på monterade magnetkontakter (infällda) hade det varit intressant att se. Likaså dosor med motstånd i.

Thanx
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.