Hej! Jag har ett rör i badrummet som droppar ganska mycket. En liten balja på 2.5 liter blev full på några timmar. Jag har ringt efter hjälp som kommer på måndag. Finns det någon risk att det börjar spruta vatten så hela golvet blir fullt av vatten? Det är den översta blå knoppen som läcker? Vad kan jag göra fram till måndag för att förhindra vattenskada?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Det är i badrummet. Det finns golvbrunn. Det finns ingen risk att det plötsligt sprutar vatten då? Jag vill ju inte ga vatten överallt.
Den översta ventilen är VVC. Det läcker alltså bakom blåa vredet?!
Hjälper det om du drar vredet i botten? Steg två är att stänga trimventilen under det kromade locket, till höger om mellersta blåa vredet. Då stänger du av handdukstorken och antagligen av hela stammens VVC. Men det gör inte så mycket om du får hjälp på måndag.
Hjälper det om du drar vredet i botten? Steg två är att stänga trimventilen under det kromade locket, till höger om mellersta blåa vredet. Då stänger du av handdukstorken och antagligen av hela stammens VVC. Men det gör inte så mycket om du får hjälp på måndag.
Ja, det läcker bakom blå översta vredet. Det slutade rinna när jag vred dom två översta i botten. Vad kan det ha blivit för fel? Vad heter dom där kranarna?
Redigerat:
Men då har du inget varmvatten i resten av badrummet och ev kök om det går via badrummet.
Stänger du under det kromade locket kan du öppna varmvattnet (mittersta blåa)
FMM tillverkar dessa ventiler. Du behöver bara byta överstycket. RSK 8530475. Det är en lätt operation bara du vet var man stänger av VV + VVC i källaren.
Kan köpas tex här:
http://www.vvsochbad.se/Massuppraet...son-Oeverstycke-Kompl-G-Foer-1900-489120.html
Stänger du under det kromade locket kan du öppna varmvattnet (mittersta blåa)
FMM tillverkar dessa ventiler. Du behöver bara byta överstycket. RSK 8530475. Det är en lätt operation bara du vet var man stänger av VV + VVC i källaren.
Kan köpas tex här:
http://www.vvsochbad.se/Massuppraet...son-Oeverstycke-Kompl-G-Foer-1900-489120.html
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tack för hjälpen. Det får vara så här nu tills hjlpen kommer. Jag vill ju inte ha översvämmning! För det kan det väl säkert bli?
Klicka här för att svara