Vi har äntligen fixar WiFi till attefallaren och skulle nu koppla upp Yale Doorman L3 till Wifi. Helt plötsligt lägger låset av helt innan vi är färdiga. Byter batterier. Inget händer. Försöker nollställa med tryck mellan undre kontakterna ute. Ingen respons. Vad göra?

Johan Engström Johan Engström skrev:
Vi har äntligen fixar WiFi till attefallaren och skulle nu koppla upp Yale Doorman L3 till Wifi. Helt plötsligt lägger låset av helt innan vi är färdiga. Byter batterier. Inget händer. Försöker nollställa med tryck mellan undre kontakterna ute. Ingen respons. Vad göra?
Kolla om inte du kan fixa det med appen. Lägg till brukare. Allt gammalt försvinner när man kopplar till wifi. Om det är helt dött så vet jag inte.

Från egen erfarenhet:
God dag,

Ingen fare, dette er normalt når låsen settes opp i appen!

Når du kobler opp låsen mot Yale Access, så slettes masterkoden, koder og innstillinger gjort på låsen.
Masterkoden brukes kun om låsen ikke skal brukes med appen.
Innstillinger på låsen gjøres da nå i appen, fremfor panelet.
Du trykker på brukere (eller legger til brukere), og vil da få mulighet til å sette personlig kode, registrere nøkkelbrikke eller sende en Yale Access invitasjon.
Skal en reset av låsen gjøres, må også dette nå gjøres i appen, under innstillinger for låsen.

Tyvärr lade låset av när jag höll på att koppla det mot appen. Jag har därför ingen kontakt den vägen.

Först appen:
1. Installera om appen på telefonen
2. Logga in
3. Fabriksåterställ låset i appen

Sedan låset:
1. Ta ut ett batteri
2. Tryck in knappen på låset för fabriksåterställning, samtidigt som du sätter tillbaka batteriet ( håll i 3 sekunder )
3. Nu ska låset vara återställt

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.