Hej, är det någon som har något tips på en luftkonditionering som är diskretare än att man har en klump på vägen?

Ett galler på väggen eller i taket hade varit mer diskret. T.ex om luften i ena delen av hallen sögs in i ett galler och blåstes ut i andra sidan hallen.

Vi har en enplansvilla med källare och tänkte att installationen kan göras på vinden och med ett aggregat på utsidan.
 
C
Alla de större tillverkarna har ett urval av kanalaggregat som alternativ till den "vanliga" inomhusdelen, så det går helt klart att göra precis det du är inne på. Men det blir ju en helt annan kostnad för installationen så klart.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.