Hur får jag bort detta aquastop från vattenutloppet under blandaren?? Aquastop ansluten till en rostig vattenledning under ett köksskåp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Varför ska aquastopet bort? :surprised::thinking:

Om du verkligen vill ta bort det så behöver du öppna baksidan på din diskmaskin för att få bort den. Det är tyvärr ingen reservdel du enkelt byter ut.

Om jag förstår dig rätt så vill du koppla bort diskmaskinen från blandarens utgående anslutning.

Ta och håll med skift-/fast nyckel i metalldelen i nederkant av kopparröret, sedan skruvar du på den svarta muttern (motsols) för hand eller med polygrip.
Svart mutter på vattenstopp anslutet till ett kopparrör, närbild som visar anslutningsdetaljer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

svarta muttern sitter på vattenstoppet.

Det är gängat i toppen så du skruvar bara......

Demmpa Demmpa skrev:
Om jag förstår dig rätt så vill du koppla bort diskmaskinen från blandarens utgående anslutning.

Ta och håll med skift-/fast nyckel i metalldelen i nederkant av kopparröret, sedan skruvar du på den svarta muttern (motsols) för hand eller med polygrip.
[bild]
svarta muttern sitter på vattenstoppet.
Precis så, tack så mycket
Luddis_1 Luddis_1 skrev:
Varför ska aquastopet bort? :surprised::thinking:

Om du verkligen vill ta bort det så behöver du öppna baksidan på din diskmaskin för att få bort den. Det är tyvärr ingen reservdel du enkelt byter ut.

S stefanh5 skrev:
Precis så, tack så mycket
Annan slang på nya maskinen.

Ah byte av maskin, då blev det lite klarare.
Glöm inte att stänga av vattnet (y)

Klart

• Gilla
Luddis_1
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.