27 870 läst ·
6 svar
28k läst
6 svar
Diskmaskin (pump) rasslar..
Hej!
Vår Miele (2006) diskmaskin har börjat låta lite skumt.
Vid varje start och slut av diskning (samt en eller två gånger under programmet) så rasslar det ljudligt nedtill. Jag gissar att detta är när pumpen/pumparna är igång.
I övrigt fungerar den som normalt.
Nån som har nåt vettigt tips?
Vh
Fishdoc
Vår Miele (2006) diskmaskin har börjat låta lite skumt.
Vid varje start och slut av diskning (samt en eller två gånger under programmet) så rasslar det ljudligt nedtill. Jag gissar att detta är när pumpen/pumparna är igång.
I övrigt fungerar den som normalt.
Nån som har nåt vettigt tips?
Vh
Fishdoc
Menar du både in och ut? In är det väl ingen pump, det kommer in mha vattentrycket om jag inte har helt fel.Fishdoc skrev:
Däremot ut har du avloppspumpen som pumpar ut. Jag hade missljud "där nere" dvs under maskinen då vattnet pumpades ut. Tog isär a-pumpen och hittade ett kycklingben. En av sönerna såg väldigt skyldig ut...
Klicka här för att svara