Hej!

Vår Miele (2006) diskmaskin har börjat låta lite skumt.

Vid varje start och slut av diskning (samt en eller två gånger under programmet) så rasslar det ljudligt nedtill. Jag gissar att detta är när pumpen/pumparna är igång.

I övrigt fungerar den som normalt.

Nån som har nåt vettigt tips?

Vh

Fishdoc

Vi hade liknande problem men med Bosch. Det fanns liten bit glas i botten.

Hm... Ok.. I ditt fall låter det som att det har rasslat när den var igång och diskade. Vår låter när den pumpar in/ut vatten.

Eller hade ni en glasbit vid pumpen?

• Gilla
Jendin
  • Laddar…
P
Kolla i a-pumpen
Ta bort silarna
Öppna bygeln nere i brunnen ta bort pumplocket
Snurra på impellern
Allt är beskrivit i bruksanvisningen

Fishdoc skrev:
Hm... Ok.. I ditt fall låter det som att det har rasslat när den var igång och diskade. Vår låter när den pumpar in/ut vatten.

Eller hade ni en glasbit vid pumpen?
Ja. Vid pumpen. Den lyckades ta sig förbi filtren. Våtdammsugare och en peang fixade allt.

Fishdoc skrev:
Vår låter när den pumpar in/ut vatten.
Menar du både in och ut? In är det väl ingen pump, det kommer in mha vattentrycket om jag inte har helt fel.
Däremot ut har du avloppspumpen som pumpar ut. Jag hade missljud "där nere" dvs under maskinen då vattnet pumpades ut. Tog isär a-pumpen och hittade ett kycklingben. En av sönerna såg väldigt skyldig ut... :)

• Gilla
Atom
  • Laddar…
Ok. Tack för svar. Det rasslade både när vatten kom in och när det pumpade ut, tror jag. Jag tog återigen av pumplocket och kollade och satte det på plats igen. Efter det så upphörde rasslandet.. :x

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.