Byggahus.se

Diskmaskin lucka montering

1. J
    Medlem Nivå 3
    Inloggade ser högupplösta bilder Logga in
    image.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder Logga in
    image.jpg
    Hej,
    Har köpt en Bosch diskmaskin ( se bild) skall på med en lucka där det sitter två järn som håller ihop två luckor. Nu till min fråga , vid montering så sticker luckan ut en aning i och med att järnen sticker ut ? Hur hade ni löst detta ? Fräsa ur luckan och i och me detta kommer ju järnen längre in i luckan? Tacksam för tips och idéer.
    Se bild på diskmaskin.

mvh Jonathan

2. J
    Medlem Nivå 6
    hmm ... jag tror att då får du för kort utrymme för skruvarna så att dom kommer att sticka ut på framsidan?
    År det inte bättre att välja en hel oskarvad lucka istället? Kanske inte lika snyggt designmässigt, men garanterat bättre funktion.

3. J
    Medlem Nivå 3
    Får givetvis byta till kortare skruv om jag fräser in fästena. Tyvärr inte aktuellt att byta luckan till slät , de tillhör kökets design.

4. B
    Medlem Nivå 6
    Fräs ner järnen eller använd tunnare plattor t.ex. spikbleck för att hålla samman dörrarna. Så fort dörrarna sitter på diskmaskinen skruvas de fast med diskmaskinens skruvar i vilket fall.

5. D
    Medlem · Nivå 7
    Eller montera diskmaskinen några mm längre in så att den linjerar trots blecken

• Laddar…
  6. J
    Medlem Nivå 3
    Vad säger ni om detta då ? Bosch levererar en en mall där måtten inte stämmer mot diskmaskinen.... livsfarligt, skiljer 4mm från verkliga måttet på luckan....

7. Nyfniken
    Medlem · Nivå 18
    Har du kalibrerat tumstocken? :giggle:

8. J
    Medlem Nivå 3

9. J
    Medlem Nivå 3

Inte det som är problemet , de är ytan mellan luckan och köksluckan.. har fräst ner järnen.