D09
Hejsan...

Har ett moment kvar innan jag kan stänga ingen en vägg =)

Min tv antenn ( digital ) . Jag gjorde det lätt för mig och monterade den någorlunda som grannen, i hopp om bra bild då jag bor högt högt...

Tänkte göra ett test med alla skarvar etc om att det fanns bra bild, höll på ett tag o sökte men fick inte in en kanal... plockade ner antennen och försökte från andra sidan gaveln utan resultat... till slut hade jag testat alla väderstreck utan en minsta antydan till ens en usel svt kanal.... Gav upp o primade badrumsgolvet istället....

nu sitter jag o funderar och kom o tänka på att måste man inte ha en digitalmottagare idag för att kunna ta emot bild? :blushing:

Om det var så enkelt.... ja jag var ute igår.... japp 30 års fest... ; )

När man ändå är igång... Finns det någon begränsning på hur många splittar man kan ha?
 
dkp09 skrev:
nu sitter jag o funderar och kom o tänka på att måste man inte ha en digitalmottagare idag för att kunna ta emot bild? :blushing:
Ja, det finns inga analoga tv-sändningar i sverige sedan 2008.

dkp09 skrev:
När man ändå är igång... Finns det någon begränsning på hur många splittar man kan ha?
Nja, det beror på mottagningsförhållandena och hur bra antenn du har. Har du svag signal och ska ha många uttag kan du sätta en antennförstärkare så nära antennen som möjligt.
 
D09
Kanon! Tack så mycket =)
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.