Som det låter; Min DeWalt 907 12v har börjat glappa. När man ruckar på batteriet så kommer den igång för en stund, men sen kan den sluta lika tvärt. Har meckat med batteristiften som batteriet ligger an mot, utan resultat.

Kan det vara batterierna som spökar?

Maskinen är c:a nio år gammal.

Vad säger ni; köpa ny dragare, eller försöka laga?

/Gustav.

Vanligaste felet är just att det är batterierna som glappar, inte ligger an mot metall-blecken i maskin. samma sak med olika batterier?

Redigerat:
Har tyvärr inte prövat med andra batterier. Men det känns skumt att båda batterierna börja strula samtidigt, för det är samma trubbel med båda. Får väl försöka testa med nåt annat batteri.

9år gammal Dewalt, den meningen sa väl allt, iofs var det väl då dewalt var på sitt toppskikt men att hålla på och laga skulle jag avråda från.

Är du inte lagd åt det nostalgiska håller har du just ett utmärkt själ till att skaffa en ny dragare, tyvärr är det det tråkigaste verktygsköpet man kan göra men ack dock så nödvändigt.

Den är så j-vla skön bara. Perfekt till hemmapul och altaner. Fick iofs ta med mig min jobbdragare när jag blev uppsagd, en Bosch GSR 10.8v. Men den känns lite för liten att ha som enda dragare.
Får väl kanske som du säger, köpa en ny.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.