Hej alla,
Jag och min sambo är i slutfasen att skriva på kontrakt på nyproduktion med myresjöhus.
Vi har ännu inte bestämt oss för om vi ska ta totalentreprenad eller delad entreprenad. Om vi tar delad entreprenad så kommer vi utnyttja myresjös entreprenörer förutom den invändiga målningen som en nära vän kommer att göra.
Rent prismässigt skiljer det ganska mycket om man jämför delad eller total.

Ni som byggt med delad entreprenad, hur mycket tid behöver man själv lägga? Vad innebär det i stort med delad entreprenad?

Delad entreprenad bör man bara ha om man är erfaren. Det finns flera olika juridiska dilemman som kan hända och ni ansvarar för arbetsmiljön på byggarbetsplatsen. Är ni nybörjare avråder jag starkt från detta.

Tänk också på att om ni köper huset från Myresjöhus och totalentreprenaden är ett annat kontrakt så finns det även här saker att tänka på.

Vilket skitsnack man är begränsad som person om man ska ta dina råd. Man kan lära upp sig och få kött på benen genom att bara läsa på.

J Jackie2times skrev:
Vilket skitsnack man är begränsad som person om man ska ta dina råd. Man kan lära upp sig och få kött på benen genom att bara läsa på.
Du behöver inte ha så hård ton. Men det du skriver innebär ju att man blir erfaren vilket var precis det jag sa. Tack för att du håller med!

Ursäkta men jag har hört det så mycket förut var tvungen att ta ut frustrationen någonstans.

Men jag har själv byggt med delad entreprenad o h det har varit billigast och mest lärorikt. Men jag har haft rätt entreprenad i projektet . A och O för projektet

J Jackie2times skrev:
Men jag har själv byggt med delad entreprenad o h det har varit billigast och mest lärorikt. Men jag har haft rätt entreprenad i projektet . A och O för projektet
Kan jag tänka mig. Då man själv tar på sig en del arbete och risk är det nästan alltid billigare.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.