Medlem
· kronoberg
· 62 inlägg
Hejsan vi ska sätta in ett nytt kök och jag vill bygga in en dator eller IPad, vet inte var jag ska sätta den eller hur jag ska göra vet bara att jag vill ha den inbyggd på något sätt.
behöver tips och gärna bilder om nån har det
behöver tips och gärna bilder om nån har det
Varför fast? Jag kan inte se någon fördel med det, om du inte bygger en kokvrå. En ipad där du behöver den, för stunden, är perfekt. http://zedomax.com/blog/2010/06/03/great-kitchen-ipad-stand/
Medlem
· Västra Götaland
· 118 inlägg
Har en Kendo M7. För det mesta står den på köksbordet och fungerar som elektronisk tidning. Ibland när det stökas i köket flyttar den till bänken och kopplas till det lilla 2.1 dator-ljudsystemet som står där för lite dunka-dunka via Spotify. Så jag håller med, inte bygga in den! Och en Kendo för en tusenlapp räcker för övrigt långt...
Medlem
· kronoberg
· 62 inlägg
Jag sa inte att det måste vara en iPad, jag har redan en iPad men jag vill ha något som alltid är på plats när man behöver den, det får nog bli en Packard Bell OneTwo istället ska bara fundera på någon slags inbyggnad till den kanske popup ur bänkskivan eller nått
Och varför kan inte en Surfplatta med bordsställ finnas till hands? Om du inte har disciplin så kedja fast den! Hur stora arbetsytor kommer du att ha i köket, hur långt kommer du att ha till kyl och frys? Vill du inte kunna editera recept sittande vid matbordet?
Medlem
· kronoberg
· 62 inlägg
kommer att ha ganska mycket arbetsyta så det finns plats för en dator, kyl och frys finns i angränsande rum
Mitt kök har 10 längdmeter arbetsbänk och ca 40 m2 golvyta och jag kan inte tänka mig en punkt som är den perfekta för en dator då datorn behövs på olika ställen beroende på vad jag gör. Så ju större kök dess sämre med en fast PC. Men har du tänkt igenom exakt hur du kommer att arbeta och är ensam i köket så blir det säkert bra.
Packard Bell OneTwo är ju en rejäl klump, skulle den komma upp ur bänkskivan, eller hänga på väggen?
Packard Bell OneTwo är ju en rejäl klump, skulle den komma upp ur bänkskivan, eller hänga på väggen?
Jag har en Ipad infräst i en kökslucka i köket.
Jag valde ett väggskåp 80 brett för då kunde jag med lätthet fräsa in paddan i en 40 dörr liggande. Jag sågade ett hål i luckan något större är själva skärmen och fräste ett spår bakifrån som hela paddan vilar i och sen har jag en liten trälist så håller den på plats.
Jag köpte en apple kabel och har kopplat paddan till ström och en liten förstärkare med kabeln, förstärkaren är liten och gömd i skåpet och kopplad till takhögtalare. Med denna uppsättning har jag tillgång till internet och mail. Jag har appar för recept samt mina egna recept på pdf. Musiken kommer via radioappar eller spotify eller musik på paddans hårddisk. När jag vill funkar paddan som en digital fotoram.
Fungerar kanon och ser snyggt ut. Om jag vill ha med mig paddan nån gång kopplar den loss på 5 sekunder.
Jag valde ett väggskåp 80 brett för då kunde jag med lätthet fräsa in paddan i en 40 dörr liggande. Jag sågade ett hål i luckan något större är själva skärmen och fräste ett spår bakifrån som hela paddan vilar i och sen har jag en liten trälist så håller den på plats.
Jag köpte en apple kabel och har kopplat paddan till ström och en liten förstärkare med kabeln, förstärkaren är liten och gömd i skåpet och kopplad till takhögtalare. Med denna uppsättning har jag tillgång till internet och mail. Jag har appar för recept samt mina egna recept på pdf. Musiken kommer via radioappar eller spotify eller musik på paddans hårddisk. När jag vill funkar paddan som en digital fotoram.
Fungerar kanon och ser snyggt ut. Om jag vill ha med mig paddan nån gång kopplar den loss på 5 sekunder.
Redigerat:
Medlem
· kronoberg
· 62 inlägg
Har du inga bilder??
Medlem
· Västra Götaland
· 2 557 inlägg
Varför vill man bygga fast nåt i köket, som har så kort livslängd som en dator? Nästa vår kommer en ny version av datorn, och då kan du inte byta till den för den är lite mindre, och hålet du gjort i dörren/luckan/skivan är för stort. Som att färga håret för att matcha skjortan. I morgon liggen skjortan i tvätten.
Administrator
· Skåne
· 8 662 inlägg
Här har vi i alla fall en som byggde in datorn, fast i väggen. Kanske kan du få lite tips: http://www.byggahus.se/artiklar/pa-besok-i-ett-digitalt-kok