Det beror ju också på vad det är för sk*t man suger upp.
Är det slipdamm (som hos många hemmarenoverare) t.ex. så sätter det igen påsen sanbbt.
Men vanligt dammråtte-damm är mer genomsläppligt.
Hos oss är det mest sand och liknande som dammsugs upp.
Kollat runt lite bland dammsugare, men märker att det inte verka finnas någon med högre effekt än 600-700W, vilket jag tycker känns lite. Min gamla var på 1500W och var väldigt bra. Någon som har tips?
Om det nu är EU-lagstiftning som hindrar högre effekt, kolla om det går att få tag på en i Norge. Men de kanske snällt fått följa ut-/avvecklingen. Det blir i alla fall dyrt att handla där.