Lite brådis om man skall utnyttja IKEAS kampanj om 1000kr presentkort per 10000kr man köper kök för. Vad tycker ni om följande lösning?
Köksplaneraren på Ikea föreslog att bygga så mycket 60 skåp som möjligt om man ville ha skåp helt upp till taket.
Där det är öppet kunde man t.ex. ha ett vinställ eller liknande var förslaget.
Kan lägga till att det förmodligen inte blir ek då det var slut i lager och inte finns att få tag på av någon anledning..brist på ek??
Köksplaneraren på Ikea föreslog att bygga så mycket 60 skåp som möjligt om man ville ha skåp helt upp till taket.
Där det är öppet kunde man t.ex. ha ett vinställ eller liknande var förslaget.
Kan lägga till att det förmodligen inte blir ek då det var slut i lager och inte finns att få tag på av någon anledning..brist på ek??
Moderator
· Stockholm
· 57 820 inlägg
Är det kyl o frys i skåpet bredvid ugnarna?
Hej,
Tänker på samma sak som föregående, hål uppe på skåp kommer bara samla damm och fettrester.
Sedan så är det ju bra, men inget måste, att hålla ifrån kyl/frys med ugnar. Vi har dem bredvid varandra och det går bra. Men det är ju inte ulitmat.
Mvh
Stefan
Tänker på samma sak som föregående, hål uppe på skåp kommer bara samla damm och fettrester.
Sedan så är det ju bra, men inget måste, att hålla ifrån kyl/frys med ugnar. Vi har dem bredvid varandra och det går bra. Men det är ju inte ulitmat.
Mvh
Stefan
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 681 inlägg
Kan du inte sätta 92-höga skåp istället?
Hos farsan satte vi 70-skåp nästan upp till taket (5cm fritt) och en 15cm djup hylla under.
Hos farsan satte vi 70-skåp nästan upp till taket (5cm fritt) och en 15cm djup hylla under.
Det blir lite energiinffektivare. Kylen/frysen blir varm när ugnen är igång. Kanske att det kan bli mer is/frost i frysen. Kanske att det bildas mer kondens.yuphin skrev:
Men som sagt, jag tror inte det påverkar så jättemycket. Kylen/frysen/ugnen är bra isolerade.
Vi gjorde så att vi satte en extra skiva mellan kylen/ugnen. Så att det bygger på någon cm extra.
Mvh
Stefan
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 681 inlägg
Vi satte kyl och ugn bredvid varandra hos farsan, eller ja, procis som du satt i din bild.
Och så får du ta och ladda upp en bild på den nya lösningen =)
Och så får du ta och ladda upp en bild på den nya lösningen =)
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 681 inlägg
Nu ser det betydligt snyggare ut iaf =)
Jag tror vi kom fram till att rummet kändes större om man inte hade hela vägen upp utan körde just kröning.
Jag tycker att hällen känns ganska inklämd i hörnet, det går inte att få ut den en bit?
Tänk genom ett par moment i matlagningen, vilka saker vill man snabbt komma åt när man står och lagar mat? Setill så dessa finns inom räckhåll från hällen.
Jag tror vi kom fram till att rummet kändes större om man inte hade hela vägen upp utan körde just kröning.
Jag tycker att hällen känns ganska inklämd i hörnet, det går inte att få ut den en bit?
Tänk genom ett par moment i matlagningen, vilka saker vill man snabbt komma åt när man står och lagar mat? Setill så dessa finns inom räckhåll från hällen.
Produkter som diskuteras: "fläkten"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Kan du inte sätta hällen i hörnet istället? Ett sneddat hörnskåp med hällen inbyggd i skulle göra underverk för arbetsmiljön. I nuläget kan bara en person nå fram i taget.yuphin skrev:


