Lite brådis om man skall utnyttja IKEAS kampanj om 1000kr presentkort per 10000kr man köper kök för. Vad tycker ni om följande lösning?
Köksplaneraren på Ikea föreslog att bygga så mycket 60 skåp som möjligt om man ville ha skåp helt upp till taket.
Där det är öppet kunde man t.ex. ha ett vinställ eller liknande var förslaget.

Kan lägga till att det förmodligen inte blir ek då det var slut i lager och inte finns att få tag på av någon anledning..brist på ek??

• kök1.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Du får ursäkta, men jag ger tummen ner för "öppningarna". Du kommer att ångra att du köpt billigt och fått dem på köpet.

Är det kyl o frys i skåpet bredvid ugnarna?

Hej,
Tänker på samma sak som föregående, hål uppe på skåp kommer bara samla damm och fettrester.
Sedan så är det ju bra, men inget måste, att hålla ifrån kyl/frys med ugnar. Vi har dem bredvid varandra och det går bra. Men det är ju inte ulitmat.

Mvh

Stefan

Kan du inte sätta 92-höga skåp istället?

Hos farsan satte vi 70-skåp nästan upp till taket (5cm fritt) och en 15cm djup hylla under.

Jag gjorde om till 92 skåp hela vägen runt, tack för tips! Vad är minus med att ha kyl och frys bredvid ugnen? Har inget val om jag inte placerarer ugnen under hällen.

yuphin skrev:
Jag gjorde om till 92 skåp hela vägen runt, tack för tips! Vad är minus med att ha kyl och frys bredvid ugnen? Har inget val om jag inte placerarer ugnen under hällen.
Det blir lite energiinffektivare. Kylen/frysen blir varm när ugnen är igång. Kanske att det kan bli mer is/frost i frysen. Kanske att det bildas mer kondens.
Men som sagt, jag tror inte det påverkar så jättemycket. Kylen/frysen/ugnen är bra isolerade.
Vi gjorde så att vi satte en extra skiva mellan kylen/ugnen. Så att det bygger på någon cm extra.

Mvh

Stefan

Vi satte kyl och ugn bredvid varandra hos farsan, eller ja, procis som du satt i din bild.

Och så får du ta och ladda upp en bild på den nya lösningen =)

Här är lösningen som förmodligen kommer beställas..en extra skiva mellan högskåpen var en bra ide...Mellanrummet upp till taket kan man förhoppningsvis lösa med en större krönlist om det finns...

• kök3.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Nu ser det betydligt snyggare ut iaf =)

Jag tror vi kom fram till att rummet kändes större om man inte hade hela vägen upp utan körde just kröning.

Jag tycker att hällen känns ganska inklämd i hörnet, det går inte att få ut den en bit?
Tänk genom ett par moment i matlagningen, vilka saker vill man snabbt komma åt när man står och lagar mat? Setill så dessa finns inom räckhåll från hällen.

Nu! Mycket bättre!

Problemet är att jag skall koppla in fläkten uppe till vänster på den väggen där hällen är monterad, kan nog inte ha längrde avstånd dit?

Mycket bättre! Kör på!

Stew skrev:
Mycket bättre! Kör på!
OK, tackar :)

yuphin skrev:
Problemet är att jag skall koppla in fläkten uppe till vänster på den väggen där hällen är monterad, kan nog inte ha längrde avstånd dit?
Kan du inte sätta hällen i hörnet istället? Ett sneddat hörnskåp med hällen inbyggd i skulle göra underverk för arbetsmiljön. I nuläget kan bara en person nå fram i taget.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.