Har en Wilo cirkulationspump till en IVT Greenline som har börjat låta oroväckande högt. Bytt för ca 3 år sen. Har luftat allt som går att lufta, flera gånger. Vad gör jag? Köpa ny antar jag men kom gärna med tips om ni har några dryga svar betackar jag mig för, ställer frågan eftersom jag inte vet och behöver inte bli dumförklarad
Går ju att ta isär och rengöra. Man kan också behöva finjustera skruvarna i delningsplanet drivmotor-pumphus om impellern skrapar i godset. Stor O-ring sitter där och ger viss flexibilitet att justera skruvarna innan det börjar läcka.
Tack för ditt svar. Har en fundering över om jag behöver köpa ny, vad rekommenderas? Som jag skrev så är den utbytt för ca 3 år sen, finns det bättre pumpar med högre kvalitet? Har inte jättebra koll på detta...vad i så fall kan jag byta till?J Josth skrev:
Anlitar du en servicetekniker får du den utbytt. Är man själv händig kan man ta isär och rengöra och justera den för att se om det räcker med det. Det är Wilo så det är välkänt kvalitetsfabrikat. Vad är det för exakt modellbeteckning på din Greenline?
Tack för dina svar och tack för tipset på reservdelar till värmepumpen. Bra att ha..ska ta isär cirkulationspumpen när det blir lite varmare, inte riktigt läge just nu. Det märkliga är att den tystnar när värmepumpen drar igång, då hörs det endast lite, beror på ökat tryck då eller?
Klicka här för att svara