Keddy är beroende av att det är ett rejält utrymme ovanför kassetten så varmluften lätt kan ta sig ut i rummet. Blir utrymmet mindre än 10 cm kan i många fall en öppning ovanför briken vara en lösning. Din nuvarande kassett blåser ut röken ovanför luckan och har inte samma problem. Däremot är säkerligen verkningsgraden något bättre , även om den inte är den bästa, i keddyn och öppningen ser ut att vara ca 55 cm hög och kunna passa till den lilla keddyn. Alt kan säkerligen förbränningen avsevärt förbättras i den befintliga kassetten med keramplattor på sidorna längst ner i eldstaden, tätlist i nederkant och sidor på luckorna och se till att det inte kommer in för mycket luft underifrån när brasan tagit sig ordentligt