1 736 läst ·
3 svar
2k läst
3 svar
Byta kök
vi står i begrepp att byta ut vårt kök från 1990 som renoverats med typ lite vitfärg på luckorna. Vi har liite fastnat för HTH-kök. Är det nån som har något att säga om dem som leverantör? Positivt lr negativt. Något särskilt vi ska tänka på när vi byter kök?
Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 989 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 989 inlägg
Jag har bara positiva erfarenheter av HTH i Lund, Malmö och Helsingborg men man har ju tyvärr läst väldigt mycket spridda uttalande över hela landet och så är det väl med de flesta leverantörer oavsett vilken bransch man diskuterar.
Ofta är det också väldigt lätt att skylla allting på leverantören utan att se sig själv och att det faktiskt är två parter som gör upp en affär och man måste ju då bjuda till från båda håll för att allting ska fungera smärtfritt.
Jag har under mina 14år i branschen endast monterat t.ex fyra Ballingslövskök och det har varit problem alla fyra gångerna på olika sätt.
Men jag har kollegor på andra håll som sällan eller aldrig haft några problem med dem.
Med detta sagt är det svårt att bara lyssna på vad folk säger och problemen kan vara lokala.
Ofta är det också väldigt lätt att skylla allting på leverantören utan att se sig själv och att det faktiskt är två parter som gör upp en affär och man måste ju då bjuda till från båda håll för att allting ska fungera smärtfritt.
Jag har under mina 14år i branschen endast monterat t.ex fyra Ballingslövskök och det har varit problem alla fyra gångerna på olika sätt.
Men jag har kollegor på andra håll som sällan eller aldrig haft några problem med dem.
Med detta sagt är det svårt att bara lyssna på vad folk säger och problemen kan vara lokala.
Klicka här för att svara