Byggahus.se
Hej. Jag har köpt en ny flottör till toaletten.
Det skulle bara vara att gänga ur ”pinnen” bild två men den bara snurrar.
Muttrarna på bild ett rör sig inte och det är så jävla trångt att jag inte kommer åt att vrida med något verktyg.
Vad ska jag göra???? Rörledningar bakom toalett, metalldetaljer, anslutningar, en del vägg och golv, närbild.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nedtagen toalett, synlig vattenledning och flottör, behöver rengöring, installningsarbete eller reparation pågår.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Är det så trångt att du inte får in ett verktyg ( polygrip ) kanske två en drar och en annan håller emot. Då blir det att stänga av inkommande vatten. Lossa kopplingen/muttern vid väggen och lyfta ut toaletten. Skruvad eller limmad stol.
 
MärtaM MärtaM skrev:
Hej. Jag har köpt en ny flottör till toaletten.
Det skulle bara vara att gänga ur ”pinnen” bild två men den bara snurrar.
Muttrarna på bild ett rör sig inte och det är så jävla trångt att jag inte kommer åt att vrida med något verktyg.
Vad ska jag göra????[bild][bild]
Ja så jävla trångt!!!!
Ha fått loss den lilla skruven iallafall men själva röret (pinnen) bara snurrar.
 
  • Toalettens vattenförsörjning med avstängningsventil och anslutningsrör under handfat, något kalk- och rostbelagd.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Pinnen menar du då den del som den blanka muttern vid ventilen som är skruvad mot plastbiten ovanför och hela röret upp i tanken snurrar
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.