tja..
har nu kommit fram till att jag har 2 st element som det behövs byta ventiler på. men vad ska jag ha för några nya ventiler?
bifogar 2 bilder på en av ventilerna så kanske ni kan ge tips o råd.
//Fabban
har nu kommit fram till att jag har 2 st element som det behövs byta ventiler på. men vad ska jag ha för några nya ventiler?
bifogar 2 bilder på en av ventilerna så kanske ni kan ge tips o råd.
//Fabban
Jag bytte i vårt förra hus med utbytesinsatser från www.mma.se Produkter-->Utbytesinsatser Denna kan också vara till hjälp: http://www.mma.se/sv/flik/rot/mmarot.pdf
Dessa utbytesinsatser finns hos de flesta vvs-butiker kostar nån hundring styck och tar ett par minuter att byta.
Dessa utbytesinsatser finns hos de flesta vvs-butiker kostar nån hundring styck och tar ett par minuter att byta.
jepp,, har provat o knacka lite på ventilhuset med hammare, och dragit stiftet fram o tillbaka med en liten förbättring. men det känns lika bra o fixa detta nu, så att jag inte måste göra det när det kallt ute.storkarp skrev:
Du skall ha en av dessa:
http://www.rinkabyror.se/showart.aspx?id=297
Mät ytterdiameter på ditt järnrör nedanför ventilen:
ca 17mm ->R10
ca 21mm ->R15
ca 27mm ->R20
Samt en ny termostat:
http://www.rinkabyror.se/showart.aspx?id=1004 (RA2990)
Sen så köper du lite lin och lite locherpasta, och så blir du väldigt nöjd med perfekt fungerande ventiler!
(Om du inte kör med termostater, så kan du givetvis hoppa över dem)
http://www.rinkabyror.se/showart.aspx?id=297
Mät ytterdiameter på ditt järnrör nedanför ventilen:
ca 17mm ->R10
ca 21mm ->R15
ca 27mm ->R20
Samt en ny termostat:
http://www.rinkabyror.se/showart.aspx?id=1004 (RA2990)
Sen så köper du lite lin och lite locherpasta, och så blir du väldigt nöjd med perfekt fungerande ventiler!
(Om du inte kör med termostater, så kan du givetvis hoppa över dem)
Har du provat att bara byta packboxen art 9484 på Rinkaby rör? Det tillsammans med ny temostat räckte för att få mina ventiler att fungera igen, verkade som om den nya termostaten lät ventilen "jobba" mera och därför har den fungerat efter bytet.
Klicka här för att svara

