tja..

har nu kommit fram till att jag har 2 st element som det behövs byta ventiler på. men vad ska jag ha för några nya ventiler?
bifogar 2 bilder på en av ventilerna så kanske ni kan ge tips o råd.

//Fabban

• 20100904012.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 20100904013.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag bytte i vårt förra hus med utbytesinsatser från www.mma.se Produkter-->Utbytesinsatser Denna kan också vara till hjälp: http://www.mma.se/sv/flik/rot/mmarot.pdf
Dessa utbytesinsatser finns hos de flesta vvs-butiker kostar nån hundring styck och tar ett par minuter att byta.

Du vet nog bäst men jag undrar ändå varför diú skall byta ventiler. De ser ju ganska bra ut. Har de hängt sig?

Eller så kan du köpa nya ventiler från Danfoss, ibland billigare än nya insatser.

storkarp skrev:
Du vet nog bäst men jag undrar ändå varför diú skall byta ventiler. De ser ju ganska bra ut. Har de hängt sig?
jepp,, har provat o knacka lite på ventilhuset med hammare, och dragit stiftet fram o tillbaka med en liten förbättring. men det känns lika bra o fixa detta nu, så att jag inte måste göra det när det kallt ute.

hur vet man vilken ventil man ska ha då? verkar juh finnas en uppsjö av olika modeller. :(

Har du provat att bara byta packboxen art 9484 på Rinkaby rör? Det tillsammans med ny temostat räckte för att få mina ventiler att fungera igen, verkade som om den nya termostaten lät ventilen "jobba" mera och därför har den fungerat efter bytet.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.