589 929 läst ·
1 398 svar
590k läst
1,4k svar
Byggbloopers
Jag gjorde samma misstag, men exakt en decimeter fel, i våras när jag renoverade efter en vattenskada. Konstigt nog för man aldrig brädorna för långa...E Erikkr skrev:
I mitt fall blev det en hundring till på brädgården!
Som novis ska jag tolka det som att den balk som det ser ut som att man gjuter under trappstegen är för klen eller att armeringen i trappstegens överhäng inter pallar trycket? Genuint nyfiken vad som är problemet 😊
Ja trappan där verkar lite spännande, Stefan verkar mena att planstegen bara är gjutna i luften, att formen (formarna) inte kommer kunna rivas.
Men ärligt talat så är det kanske även en form under som också är fylld med betong (och lite armering då också förstås) som kommer bilda en balk under.
Jag blev direkt taggad och började planera nästa hus, där jag vill ha en sådan här trappa i endast betong med "frihängande" plansteg.
Men ärligt talat så är det kanske även en form under som också är fylld med betong (och lite armering då också förstås) som kommer bilda en balk under.
Jag blev direkt taggad och började planera nästa hus, där jag vill ha en sådan här trappa i endast betong med "frihängande" plansteg.
Fixar med skjutdörrar och tänkte köra väv på baksidan, ingen ser ju det ändå. Knallar ut i förrådet och hittar en rulle. Förlimmar på spånskivan och slänger sen på väven. Hinner måla ett varv innan jag upptäcker att det är en rulle myggnät jag fått in från förrådet. Garanterat att den låg på den plats jag senast lagt väven!?
Insikten växer om att minnet kan vara intakt men att uppdateringarna inte tillhandahålls längre…
Insikten växer om att minnet kan vara intakt men att uppdateringarna inte tillhandahålls längre…