Vi har ett gammalt garage på tomten med typ portar som ingång. Med en gammal stor nyckel. Har lyckats slarva bort denna nyckel. Hur kommer jag enklast in? Det är en sådan tjock metall sak som går in i den andra dörren när man låser, tror jag.

Bästa svaret

Om du kommer ihåg hur nyckeln ser ut framtill går det kanske att söka på något liknande hos de som tar tillvara gamla dörrar och fönster? Annars bocka en 4-tums spik och prova? Eller helt enkelt borra sönder låset genom dörren.

Byt lås?
Det går ju att dyrka upp låset om du behöver komma åt från insidan. Ett gammalt lås som är lite slitet är ganska enkelt att få upp.

Under pandemin när jag jobbade hemifrån köpte jag ett set med dyrkar och lite övningslås som var genomskinliga att sitta och pilla med under alla telefonmöten, ganska behaglig hobby och terapiarbete att pilla med.

• Gilla
Jiji
  • Laddar…
J Josth skrev:
Om du kommer ihåg hur nyckeln ser ut framtill går det kanske att söka på något liknande hos de som tar tillvara gamla dörrar och fönster? Annars bocka en 4-tums spik och prova? Eller helt enkelt borra sönder låset genom dörren.
Tack! Detta fungerade!

Mariangel Mariangel skrev:
Tack! Detta fungerade!
Vilket?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.