Nu till frågan: Vi behöver ha en ”grund” anslutning till avloppsrör under handfatet, dvs en som inte bygger för mycket nedåt, då vårt avlopp/utlopp i väggen sitter på 70 cm höjd över golvet. När man väl skruvat ihop bottenventilen i handfatet kommer den resterande skruven att sticka för långt ned.
Kan man kapa skruven för att spara höjd?
Ser inte något problem med att kapa. Se till bara att du har en fil att snygga till den kapade ändan med så att gängorna tar. Om du har en mutter som passar så kan du skruva på den först så att den rensar gängorna när du skruvar av den.
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.