Verktygstokig
· Halland
· 8 306 inlägg
Utan att ha kollat närmre på dewalten så vågar jag mig på att säga att även den är tillverkad i kina. Såvitt jag vet finns det inga dylika fabriker kvar i Nordamerika eller Europa längre.
För övrigt skulle jag skynda på att handla om jag vore på jakt efter någon dylik produkt då priserna antagligen kommer att stiga med tanke på att fabrikerna i Kina har minskat sin produktion drastiskt senaste veckorna på grund av corona. Detta råd gäller även dig som funderar på ny mobiltelefon, dator eller liknande.
För övrigt skulle jag skynda på att handla om jag vore på jakt efter någon dylik produkt då priserna antagligen kommer att stiga med tanke på att fabrikerna i Kina har minskat sin produktion drastiskt senaste veckorna på grund av corona. Detta råd gäller även dig som funderar på ny mobiltelefon, dator eller liknande.
Redigerat:
Har Dewalt större bordsåg (7492?) sedan ett par år. Är nöjd, sågen levererar det jag förväntat mig. Anhållet är bra, klyvkniven håller samma höjd som klingan, och vill man ta bort klyvkniven så görs det med ett enkelt handgrepp. Lätt att plocka ihop ( påskjutare, sladd etc har sina "fack") om man flyttar den mycket. Det är dock en ganska stor såg, för att vara en portabel såg. Det som är mindre bra är geringsanhållet (oprecist), höjdskalan för klingan, och att bordet är i aluminium. Dessa brister tror jag dock alla portabla sågar lider av.
Mer frågor till er som vet.H Huzzbutt skrev:
Till min DWE7492 så följde det med en 24 t klinga med måtten är 250x30x2,8. Nu är jag ute efter en finare klinga, mellan 40-50 tänder. Diametern på klingan och axeln är ju givet men tjockleken hittar jag inga uppgifter om. Är det enbart klingor med 2,8 mm som jag kan använda. Har sett att det finns klingor på ex. 3,2 mm skulle en sådan gå att köra med ?
Klicka här för att svara