S
B BSOD skrev:
Det är lätt att syna prishistoriken numera på prisjakt eller pricerunner.

Ibland har de unika produkter som bara säljs av t.ex. power eller elgiganten. Dessa är ju bara att ignorera.
Jag trodde också det skulle vara enkelt när vi köpte diskmaskin senast.

Men jag fattar inte än idag, produktnumret verkar skilja med minst ett tiotal olika produktnummer till vad som verkar vara exakt samma diskmaskin. Det slutade med att vi trodde vi köpte en diskmaskin till ett bra pris.

Sen efter en vecka fick vi ett mail att dom automatiskt hade kompenserat fakturan då vi betalat överpris med 500kr... :D

Fairlane
S SueCia skrev:
Jag trodde också det skulle vara enkelt när vi köpte diskmaskin senast.

Men jag fattar inte än idag, produktnumret verkar skilja med minst ett tiotal olika produktnummer till vad som verkar vara exakt samma diskmaskin. Det slutade med att vi trodde vi köpte en diskmaskin till ett bra pris.

Sen efter en vecka fick vi ett mail att dom automatiskt hade kompenserat fakturan då vi betalat överpris med 500kr... :D
Ja helt lätt är det inte med flera olika nummer för i princip samma sak, men väldigt mycket enklare än innan.

Fantastiskt företag nu köpte från får man säga, hatten av för det företaget. Påminner om en hyresvärd jag hade för många år sen (riktigt bra hyresvärd på alla sätt och viss, ska jag in i hyreslägenhet igen så ligger de bra till). Decemberhyran sattes ofta ner med drygt 10% för man tyckte man tjänat för mycket över året.

Sådär har det ju blivit med dom flesta affärer, rusta tex där grillsäljarsäsongen bara ha börjat å dom erbjuder 20% procent på dom å då hamnar dom i samma prisklass som andra " no namn" grillar. Har ju blivit en affärside att ha egna märken och eller olika produktnr för att vi konsumenter inte ska kunna jämnföra priser. 20% på en vara idag är inte lika mycket värt som 20% på en vara för 20 år sedan.....

• Gilla
Hellwiz
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.