Frustrator Frustrator skrev:
Nä, jag har inte två av varje maskin. Saknar ju en pelarborr som matchar min Arboga.. med den där blir det ju tre..funkar inte..
Jag kan ta andra halvan. Min far hävdar att han, håll i dig nu Frustrator, "inte har plats" :rofl::rofl::rofl:

O olofh skrev:
:rofl: Låt oss bara konstatera att det var nog ett klokt val att inte betala något alls i förskott..
Klokt.

Hett tips för den som vill ha en smidig planhyvel med stor kapacitet. Ejca-kvalité dessutom. Letade själv efter en sån här i flera år men utan lycka. Jo en. Ny, från maskinhandlare för runt 35-40 ex moms.

• Begagnad Ejca ph-46 planhyvel i ett arbetsrum, stor kapacitet och i gott skick med synliga användningsspår.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Oj tittade precis på de maskinen och skulle tipsa här, du hann före!!

Skulle klippt den direkt om de inte vore för att jag lyckades fynda en Rojek 415 för nån månad sen :)

• Gilla
sinuslinus
  • Laddar…
Ååå... den som ändå bodde lite närmare...

Om det varit en bordssåg eller pelarborr så hade jag åkt direkt, kan vara första tipset jag sett som bara varit någon timme bort :)

• Gilla
___EM
  • Laddar…
Niklasloow Niklasloow skrev:
Billig Arboga bänkslip
Jag vill tipsa om en annons på Blocket: Pelarslip,verktygsställ, verktyg [länk]
Är 4000 billigt? Frågar för att jag inte vet :D

Tror det stod 400:- tidigare.

• Gilla
nimhed
  • Laddar…
nimhed nimhed skrev:
Är 4000 billigt? Frågar för att jag inte vet :D
SamiHus SamiHus skrev:
Tror det stod 400:- tidigare.
Ja, igår kostade den 400kr. Så då tyckte jag den var väldigt billig

• Gilla
nimhed
  • Laddar…
Köpfrossa!

Här kommer två Blocket tips som jag har svettats över. Möjligheten att lägga vantarna på två juveler i kronan har brytt min hjärna hela dagen. Men någon gång för man vara nöjd med vad man har. Sågen tycks vara från 1965 enligt serienumret. Jag tror att klyvkniven är medföljande. Inte helt säker. Om man inte är nöjd med sågresultatet kan ju den kombinerade slipen lösa problemet.

Så lycka till ni alla som längtar efter att förverkliga era maskindrömmar!

Dag

Wadkin Bursgreen klyvsåg från 1965 på auktion, grönt stativ, på verkstadsgolv med utrustning i bakgrunden.
Skapa konto

Äldre modell av puts- och klyvmaskin Wadkin Burgreen BGY på auktionswebbplats, i en verkstadsmiljö.
Skapa konto

• Gilla
Lambr1 och 4 till
  • Laddar…
  • Multifunktionsmaskin för träbearbetning med planhyvel och cirkelsåg, listad för 900 kr på annonssida.
    Skapa konto
Var en Dewalt DW744XP med bord DE7400 ute på blocket för 5000:-,
Spontant tyckte jag det var ett rimligt pris för en bra bordssåg. Förutsatt att den är i bra skick så klart... Håller folk med eller finns det nya sågar med motsv prestanda och kvalitet för likande pengar?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.