2 579 läst ·
11 svar
3k läst
11 svar
Bevattningslösning
Beror ju helt på hur långt det är till sjön ifråga.
Ett annat tips är ju att samla regnvatten de dagar det trots allt regnar, och ha att ta till när torkan sätter in.
Ett annat tips är ju att samla regnvatten de dagar det trots allt regnar, och ha att ta till när torkan sätter in.
Hej, tack för svar!
Att samla upp regnvatten är något jag börjat med men då denna sommar var extremt torr så räckte inte vattnet långt. Allt i trädgården hänger och jag skulle velat kunna hämta en kubik vatten med bilen på ett enkelt sätt och ta med hem. Sjön ligger någon km bort.
Att samla upp regnvatten är något jag börjat med men då denna sommar var extremt torr så räckte inte vattnet långt. Allt i trädgården hänger och jag skulle velat kunna hämta en kubik vatten med bilen på ett enkelt sätt och ta med hem. Sjön ligger någon km bort.
Lite är det ju också så, denna sommar, att man får gilla läget. Tyvärr.
Alternativet är egen brunn.
Alternativet är egen brunn.
En kubikmeter räcker till 35-40 kvadratmeter, lite mer om du har lerjord.O Olle_75 skrev:
Jag hade först ringt din Kommun, kan de inte hjälpa dig hade jag ringt Länsstyrelsen.O Olle_75 skrev:
Jag är ganska övertygad om att det inte är tillåtet just för tillfället iom torkan vi upplever just nu.
En snabb googling visade att Länsstyrelsen förbjudit det i Skåne iaf, men det behöver ju inte gälla andra platser.
Men det känns ju underligt att du gör dig besväret att hämta vatten från en insjö med anledning att du inte vill bryta bevattningsförbudet som din kommun utfärdat, utan att kolla upp att det är lagligt att hämta vatten från en insjö
Fast du kanske inte har kommunalt vatten och vill inte tömma din egna brunn
Klicka här för att svara