7 717 läst ·
13 svar
8k läst
13 svar
Betslukt
Ställ ut bordet och sedan vädra, har betsat en hel del med Herdins lackbets och den lukten sitter tyvärr i.. Men resultatet blir bra 
Mitt tips , betsa utomhus eller i en väl ventilerad lokal.. annars finns lackbets som är vatten buren.
Mitt tips , betsa utomhus eller i en väl ventilerad lokal.. annars finns lackbets som är vatten buren.
Redigerat:
Jag vet inte om jag vågar ställa ut det om det blir minusgrader eller regn. Hoppas lukten inte skadar mina djurMazen skrev:
Kanske du kan ställa det i något rum med öppet fönster ett tag så det värsta vädras ut.M Mollie skrev:
Och nej jag tror inte dina husdjur tar någon skada om än att lukten kan tes som ovänlig.
Hur Osmo hårdvaxolja funkar ihop med lackbetsen vet jag inte, enligt produktblad är det en lack för lackbets och vattenbaserad lack för lackbets aqua..M Mollie skrev:
https://herdins.se/produkt/herdins-betslack/
Jag hade absolut låtit bordet torka ordentligt och låtit lukten gå ur innan jag hade lagt på nåt mer. Och funderar du på osmos som ytskikt så prova först på nån annan träbit, bets först, för att se så att betsen och osmos gifter sig.
Och byråbenen var det som fick bo i garaget
Sorry osmo, inte osmos
Och byråbenen var det som fick bo i garaget
Sorry osmo, inte osmos
Klicka här för att svara