Tjena. Sorry för en ny tråd så här snabbt men det har uppstått lite problem då jag har renoverat i nya lägenheten.
Fick reda på att väggarna består av blå betong och puts

Har rivit ut dörrkarmar och ser att putsen släpper som papper
Är det någon som har bredspacklat mycket och kan tala om för mig vad som är viktigt att tänka på? Samt, alla väggar består av strukturtapeter, ganska grova mönster och med tanke på att det bara är puts så ville jag köra på att dunka upp spånskivor på väggarna och därefter gips om. Hur blir det tror ni, någon som har gjort det som har mött något problem?
Skallen bara snurrar på mig och därför frågar jag

Måste spackla ganska mycket efter där det gamla kaklet i köket satt. Undrar bara hur lätt det är att få väggen att bli rulig?